Drieduizend badeendjes gingen te water voor een goed doel

Tekst: Jochem van Velzen

MAXIMAPARK – Afgelopen week op 4 juni zijn er drie duizend badeenden te water gegaan in een race naar de finish. Dit event gestart door Mixed Lions Club Utrecht Novum was bedoeld om geld in te zamelen voor stichting Jarige Job.

Er was een grote opkomst in het maximapark. Honderden mensen kwamen daar samen op een zonnige dag om hopelijk hun badeend langzaam over de finish te zien drijven. Men kon een nummer kopen voor een kans op lucratieve prijzen en al het geld ging naar een goed doel, dat geld inzamelt voor kinderen in armoede die niet hun eigen verjaardag kunnen vieren.

Video: Jochem van Velzen

Jochem van Velzen

Ik ben Jochem van Velzen, ben 21 jaar oud. Ik woon nog in Roosendaal. Ik ben nieuwsgierig en ontdek graag nieuwe dingen. Als ik later klaar ben met de studie wil ik graag iets doen in de radio of muziek wereld, maar voorlopig houd ik me nog even bezig met het afronden van de studie Journalistiek.