Sprinten en lachen: Het Maxima-park verandert in een Sportief Feestje!

Foto: Sem Gelissen

Tekst: Jochem van Velzen

MAXIMA-PARK – Op zondag 4 juni vond er een bijzondere gebeurtenis plaats in het Máximapark. Verschillende organisaties bundelden hun krachten om mensen te verbinden en samen te laten sporten. Het was een dag vol opwinding en energie, met de Loop van Leidsche Rijn, de Lint-Wurmpie Run, de Abrona Loop en de nieuwste toevoeging, de Buddyloop, die allemaal tegelijkertijd plaatsvonden op het bruisende evenemententerrein.

Al vele jaren is de Lint-Wurmpie Run een geliefd jeugdevenement dat naast de Loop van Leidsche Rijn wordt georganiseerd. Het vormt de plek waar alle inwoners van Leidsche Rijn, jong en oud, samenkomen. Deze unieke gelegenheid heeft zich bewezen als een ontmoetingsplaats die mensen al jarenlang bij elkaar brengt. De Lint-Wurmpie Run is een hardloopwedstrijd voor kinderen in de leeftijdscategorie van 3 tot 14 jaar, waarbij ze kunnen kiezen uit afstanden variërend van 500 meter tot 3 km.

Irina Leijdekker-Kers, locatiemanager bij Gro-up, straalt van trots als ze spreekt over deze sportieve samenwerking. “Bij Gro-up hechten we veel waarde aan sport en beweging, dus een hardloopevenement past perfect bij onze visie! Gro-up is een samenwerkingsverband van diverse organisaties die zich bezighouden met kinderopvang, buurtwerk, zorg en onderwijs”, legt Irina uit “We bieden zorg aan kinderen vanaf zes maanden oud tot aan hun volwassenheid. Met maar liefst 300 locaties verspreid over verschillende gebieden, biedt Gro-up een breed scala aan diensten aan. Wij sponsoren de Lint-Wurmpie Run al jarenlang. Het is de jongste hardloopwedstrijd voor kinderen van alle leeftijden.”

Na afloop van de Lint-Wurmpie Run werden de kinderen bij de finish beloond met medailles, die door het enthousiaste team van Gro-up om hun nek werden gehangen. Een speciale tent was opgezet waar allerlei leuke activiteiten plaatsvonden. “Kinderen kunnen zich laten schminken, hun haren laten vlechten en zich uitleven aan een grote Lego-tafel, waar ze bouwwerken maken om mee te doen aan een creatieve wedstrijd.” Het meest indrukwekkende bouwwerk werd beloond met prijzen, waardoor de kinderen vol enthousiasme hun meest creatieve kant lieten zien. Later op de dag werden de kinderen uitgenodigd om samen met de Gro-up-leden medailles te knutselen, die ze vervolgens aan een Gro-up-keycord konden hangen, zodat zelfs de kinderen die niet meegelopen waren zich een beetje kampioen konden voelen.

Er waren ook tal van spelletjes die de kinderen met elkaar konden spelen, zoals een reusachtige versie van het spel Jenga en een gigantisch vier-op-een-rij spel. “Voor degenen die behoefte hebben aan een uitdagende fysieke activiteit, is er Twister.” Hierbij konden ze in de knoop raken met andere kinderen. “Voor degenen die hun voetbalvaardigheden willen tonen, is er een groot dartbord waar ze de bal tegenaan kunnen schoppen om punten te scoren.” Kortom, er was een overvloed aan activiteiten voor de kinderen, waardoor ze zich geen moment hoefden te vervelen.

Voor ouders met zeer jonge kinderen was er zelfs een speciale babyhoek gecreëerd. “Hier kunnen de kleintjes comfortabel liggen terwijl de toegewijde medewerkers van Gro-up een oogje in het zeil hielden, zodat de ouders zonder zorgen konden deelnemen aan de Loop van Leidsche Rijn.” Stichting Gro-up had het dan ook druk tijdens de loop, met een groot aantal enthousiaste kinderen die vrolijk rondrenden en genoten van de bruisende sfeer.

Dit sportieve evenement in het Máximapark heeft niet alleen mensen samengebracht, maar ook gezorgd voor een onvergetelijke dag vol plezier, beweging en verbondenheid. De organisaties achter de verschillende evenementen kunnen met recht trots zijn op deze succesvolle samenwerking, die een positieve impact heeft gehad op de gemeenschap van Leidsche Rijn.

Video: Sem Gelissen

Jochem van Velzen

Ik ben Jochem van Velzen, ben 21 jaar oud. Ik woon nog in Roosendaal. Ik ben nieuwsgierig en ontdek graag nieuwe dingen. Als ik later klaar ben met de studie wil ik graag iets doen in de radio of muziek wereld, maar voorlopig houd ik me nog even bezig met het afronden van de studie Journalistiek.