CENTRUM – Aanstaande Black Friday is kledingwinkel The Sting Amersfoort van plan te stunten. Dat zegt Anneloes van de Rest, filiaalmanager van The Sting Amersfoort. De winkel aan het Sint Jorisplein probeert dit jaar extra uit te pakken door tijdens hun uitverkoopperiode, die verwacht wordt van woensdag 26 november tot en met zondag 30 november te lopen, ook de wanden te gebruiken voor kleding met korting.
Van de Rest heeft al zeven keer de Black Friday-dagen georganiseerd bij The Sting in Amersfoort. ‘Omdat ik voor een wat groter filiaal werk, moert ik de uitverkoop prominenter presenteren.’ Volgens de filiaalmanager gebeurt dat door de muren van de winkel te bekleden met kortingen. Daarnaast moeten de deals bij de ingang in grote getalen aanwezig zijn, zodat deze kleding opvalt. Ook krijgt de kledingwinkel allemaal markante borden binnen, die dienstdoen als blikvangers bij de deals. Elke andere locatie van The Sting gebruikt ook de twee laatstgenoemde tactieken. ‘In wezen heeft elk filiaal dezelfde richtlijnen.’
Concrete plannen voor de uitverkoopdagen zijn nog in de maak, maar Van de Rest is wel van plan te stunten. ‘Het is voor dit filiaal echt de bedoeling om veel omzet te genereren tijdens Black Friday.’ De extra omzet zou de winkel ten goede komen na rustige novemberweken, die volgens de filiaalmanager worden veroorzaakt door de aanstaande Black Friday-dagen en het uitzicht op de kerstdagen.
