AMERSFOORT – Terwijl de thermometer richting de 32 graden kroop, trokken vrijdag negentien juni 1400 wandelaars de routes in van de Amersfoortse Tweedaagse. De 75e editie van de twee daagse wandeltocht stond dit jaar in het teken van de hitte. De organisatie greep van tevoren in: routes werden ingekort en deelnemers mochten anderhalf uur eerder starten. Toch moest al vroeg in de ochtend een wandelaar worden opgevangen bij een rustpunt met een hartslag van 180. SVJ Media Amersfoort was erbij.
Wandelen bij 32 graden: ‘Het is geen wedstrijd, het is gewoon lekker genieten’

bron: David Zwart