KNO-artsen waarschuwen voor te hard geluid in uitgaansleven: ‘Door die piep ben ik vaak vermoeid en heb moeite met concentreren’

Asuela met haar oortjes in

Één op de tien jongeren onder de 25 heeft last van tinnitus. De vereniging van de KNO-artsen vreest dat dit aantal toe zal nemen. De vereniging pleit voor een nieuwe wet, deze wet zal inhouden dat festivalorganisatoren en dj’s van clubs hun volumeknop terug moeten draaien. Met als doel: gehoorschade voorkomen. Asuela is slachtoffer van gehoorschade, vorig jaar is ze veel uitgegaan en is ze te dicht bij de boks gaan staan zonder oordopjes. Ze praat met ons over haar verhaal. Hoe is het nou om als jongere tinnitus te hebben?

Sophie Olijve

Sophie Olijve is eerstejaars student journalistiek aan de Hogeschool Utrecht. Sophie’s interesses liggen vooral bij cultuur, geschiedenis en geaardheid.