Achter een goede post op Instagram, Twitter of Facebook zit vaak meer denkwerk dan je verwacht. Hoe zet je als journalist social media nou écht slim in om je publiek te bereiken? Daarover spreken we in deze aflevering met onze gast Karlijn Hoftijzer. Zij is verslaggever en social media expert bij Royaltymagazine Vorsten en zorgde ervoor dat haar magazine in no time veertigduizend nieuwe volgers kreeg op Instagram. Hoe kreeg ze dat voor elkaar?
🕚 Karlijn Hoftijzer vertelt wat slimme tijdstippen zijn om te posten. En over de verschillende strategieën die ze heeft voor Facebook en Instagram.
👑 Hoe speel je in op een heel specifieke doelgroep als die van Vorsten? Welk soort postings scoren goed?
🎧 Hoe kom je in contact met je publiek? Oftewel: hoe creëer je interactie?
👉 In deze aflevering worden ook voorbeelden van andere media besproken.
🕵 En er is de factcheck van de week. Door: Kim van den Berg.
🎙 Presentatie: Laurence de la Porte en Remco Tomesen
Follow the Facts is een productie van de School voor Journalistiek| Hogeschool Utrecht
Credits:
Jingles intro en outro: Odd News – Twin Musicom: Odd News – Twin Musicom
Jingle Factcheckrubriek: Lee Rosevere – Thought Bubbles (Music for Podcasts 6) (CC) https://leerosevere.bandcamp.com/album/music-for-podcasts-6