EPALE is een online platform voor professionals in de volwasseneneducatie (ve). Op het platform vinden zij relevante informatie over beleid, interessante ontwikkelingen binnen de ve, leermiddelen, blogs en nieuwsberichten over verschillende thema’s zoals basisvaardigheden, duurzaamheid, niet-formeel en informeel leren, etc. Professionals kunnen dankzij het platform contact leggen met deze beroepsgroep in Europa en van elkaar leren. Maar niet alles gebeurt online! Er zijn ook fysieke ontmoetingen. Zo organiseert EPALE Nederland op 23 en 24 april 2024 een studiebezoek voor Europese ondersteuningsdiensten van EPALE. En dan kom jij, aankomend journalist/schrijver om de hoek kijken!
Wat hebben we van je nodig?
Van het bezoek willen we een verslag laten maken in tekst en beeld (foto en/of video). Dit verslag moet Engelstalig zijn. Je loopt dus twee dagen mee met het bezoek, haalt ervaringen op bij de deelnemers en zorgt dat je je van te voren verdiept in de thema’s van het bezoek. Dit verslag zal na afloop met alle deelnemers worden gedeeld en op onze website gepubliceerd worden.
Wie zoeken we?
Onze ideale kandidaat is een startende journalist die voldoende Engels beheerst om dit verslag te maken. (In goed overleg is werken met een vertaler eventueel mogelijk)
Je kunt goed luisteren en bent in staat om de essentie uit een verhaal/presentatie te halen. Je weet de juiste vragen aan een deelnemer te stellen en denkt creatief mee over de invulling van het verslag. Je bent bekend met de termen non-formeel en informeel leren, of bereid je hierin te verdiepen.
Datum/Periode: 23 en 24 april 2024
Vergoeding: Twee hele leuke dagen en € 400,-
Contactgegevens opdrachtgever: adiggelen@cinop.nl | 06-10250630