Hilversum

Selecteer Pagina

Hilversum op de culinaire kaart gezet

Hilversum op de culinaire kaart gezet

HILVERSUM-  Hilversum heeft sinds kort zijn eigen Smaakmakerscampagne. Met wandelingen langs restaurants en een borreltasroute, begonnen op 7 september, willen de gemeente en ondernemers dat Hilversummers kennismaken met alles wat hun dorp te bieden heeft op culinair gebied.

Deborah den Dulk, centrummanager van Hilversum, legt uit hoe de gemeente samen met een aantal ondernemers uit het centrum op het idee kwam om de Hiversummers op een ludieke manier kennis te laten maken met hun eigen dorp. Door routes langs culinaire adresjes in verschillende wijken te lopen, zien ze wat Hilversum allemaal te bieden heeft.  Voor deze campagne werkt de gemeente samen met plaatselijke ondernemers. ‘We willen laten zien wat er allemaal in Hilversum gebeurt. Voor dit evenement werken we samen met alle gebieden om de stad – zoals wij ons dorp noemen – aan de bewoners te laten zien.’

Het begon klein, met vijf ondernemers in het centrum, om te kijken hoe het beviel. De reacties waren uitsluitend positief onder jong en oud. Een volgende stap is meer ondernemers en restaurants aan te laten haken en om het in meerdere weekends te laten plaatsvinden. Deborah: ‘Het idee is dat alle ondernemers onder de aandacht komen.’ De organisatie verwacht dat het evenement organisch zal groeien, maar droomt van een heus Smaakmakersfestival.

Over de auteur

Noortje Baars

Mijn naam is Noortje Baars, 18 jaar en kom uit Haarlem. Hiervoor heb ik gereisd door Costa Rica, Madeira en Spanje en ik vond het heel leuk om andere culturen te ontdekken. Ik ben geïnteresseerd in de politiek, sport en kijk graag over de grenzen heen. Ik hoop een deel van mijn studie in het buitenland te doen. Heeft u vragen? U kunt mij bereiken via dit mailadres: Noortje.baars@student.hu.nl