Om de bewoners van Nieuwegein beter te kunnen helpen is er afgelopen maand een nieuwe buurtkaart ontwikkeld. Op de buurtkaart staan contactpersonen voor verschillende vragen. Daarmee weten de bewoners bij wie ze moeten zijn voor verschillende vragen.
Eerder was de buurtkaart alleen aanwezig in de wijken Merwestein en Stadscentrum. Nu is hij beschikbaar voor alle wijken in Nieuwegein. Irene van Egmond, wijkcoördinator Stadscentrum en Merwestein, heeft de buurtkaart bedacht en geïntroduceerd om de inwoners van Nieuwegein een snel overzicht te geven waar ze terechtkunnen met vragen. “We merkten dat veel mensen toch vragen hadden van bij wie moet ik nu eigenlijk zijn?” verteld van Egmond over het ontstaan van de buurtkaart
Voor elke type klacht, zoals een losse stoeptegel, is er een contactpersoon. “Vragen over leefbaarheid, maar ook mensen die leuke ideeën hebben om hun wijk te verbeteren,” vertelt Van Egmond, “die kunnen bij mij terecht of bij de opbouwwerker.”
Ook vertelt ze dat zo’n kaart handig is om bijvoorbeeld op je koelkast te leggen, zodat je snel kunt zien bij wie je terecht kan bij eventuele vragen.
Nieuwe buurtkaart om bewoners makkelijker te helpen voor vragen en meldingen