Na zestien jaar onder het bewind van Orbán kampt de Hongaarse gezondheidszorg met lange wachtlijsten, personeelstekorten en ziekenhuizen die kampen met achterstallig onderhoud. Vooral op het platteland voelen inwoners de gevolgen: artsen en verpleegkundigen vertrekken naar het buitenland, terwijl patiënten steeds vaker zijn aangewezen op dure privézorg of hulp van maatschappelijke organisaties. De nieuwe premier Magyar belooft hervormingen, maar staat voor de enorme uitdaging om een ondergefinancierd zorgsysteem weer toegankelijk en toekomstbestendig te maken.
Bekijk deze productie op: