Spanning bij beslissingswedstrijd in kampioenspoule

Vandaag speelt Quintus haar tweede poulewedstrijd in de kampioenspoule tegen VOC Amsterdam. Bij winst heeft Quintus zich geplaatst voor de finale wedstrijden, want ze zitten in een poule van vier en hebben hun eerste wedstrijd gewonnen. VOC Amsterdam heeft haar eerste wedstrijd gelijk gespeeld.

De wedstrijd begint en beide ploegen zoeken naar het eerste doelpunt. Dit laat echter nog even op zich wachten. De verdediging van zowel Quintus als VOC staat goed in het begin van de wedstrijd. Het is duidelijk dat het een belangrijke wedstrijd is en er wordt nog even afgetast. Aan beide kanten hebben de keepsters een paar goede reddingen. Kari staat op doel bij Quintus en houdt haar ploeg op de been in deze beginfase. Na het aftasten komt de wedstrijd langzaam opgang. Quintus weet een klein gaatje te slaan (1-3) maar dat wordt gedicht door VOC (3-3).

Na een goede redding van Kari volgt een snelle counter waardoor Quintus 3-5 weet te maken. Na twee fouten van VOC waardoor ze, voor twee minuten, met twee speelsters minder spelen, weet Quintus uit te lopen naar 4-7. De aanvallen van Quintus gaan steeds beter lopen, dit is te zien als ze in ondertal tweemaal scoren en het 7-11 wordt.

Via een mooie goal op de hoek van de cirkel probeert VOC een slot offensief aan het einde van de eerste helft in te zetten. Ze vertragen de aanval zodat zij de laatste aanval voor de rust hebben. Ze scoren de aansluitingstreffer 12-13, hierna is er inderdaad te weinig tijd. Quintus gaat met een voorsprong de rust in.

Na de rust wisselt Quintus van keepster. Kari gaat er uit. Bij handbalwedstrijden keepen keepers vaak 50/50.

In de tweede helft gaan de ballen er wat makkelijker in binnen 5 minuten staat het 15-16. VOC komt steeds beter in de wedstrijd en ze weten zelfs via een paar snelle aanvallen op 18-16 te komen. VOC weet de vrije speelster goed te vinden en komt veel beter door de verdediging van Quintus heen. Ze slaan een gat van vier punten 21-17. Quintus is slordig en schiet te snel als ze op de cirkel staan.

Via een strafbal zet Quintus de achtervolging in. Toch gaan de schoten bij VOC er veel makkelijker in. (23-20). Quintus probeert verwoed de aanval op te zoeken en maakt toch de aansluitingstreffer 24-23.

De spanning neemt toe als de tijd afneemt (24-24). Nog zeven minuten te spelen. Na een goede redding van de keeper maakt Quintus uit een counter 25-26 en staan ze voor het eerst sinds het begin van de tweede helft weer voor.

De keepster, die in de tweede helft in de ploeg is gekomen bij Quintus, had even tijd nodig om in de wedstrijd te komen. De eerste ballen wist ze niet tegen te houden, maar aan het eind van de wedstrijd is ze super belangrijk voor Quintus met een aantal goede reddingen als VOC aandringt om de gelijkmaker te maken.

De tijd is om maar er is een overtreding gemaakt dus mag VOC nog één laatste vrije worp gooien. Heel Quintus vormt een muur. De laatste worp wordt mis gegooid het blijft 25-26, Quintus heeft zich geplaatst voor de finale wedstrijden.