Ook Utrechtse fans van Harry Styles vast in Amsterdam “Ik had nu al thuis kunnen zijn”

De hal van de Ziggo Dome rond 00:30

Op zondag 4 juni vond Harry Styles’ Love On Tour plaats in de Johan Cruijff ArenA. De eerste show in een reeks van drie, waarna Styles weer door zal reizen naar Ierland. Helaas troffen de ruim 50.000 bezoekers na de show een vervelende verrassing aan. Door een storing bij ProRail waren alle treinen in Amsterdam en omgeving gecanceld. Gestrande reizigers werden opgevangen in de hal van de Ziggo Dome. Zo ook de Utrechtse Liza Overvest en haar huisgenoot Raia Daenen.

“Ja het was echt super leuk” verteld de 21-jarige Liza over het concert. Ze zit in het voorste deel van de hal van Ziggo Dome, waar een aantal rijen stoelen neergezet zijn. Een paar gelukkigen hebben zo’n stoel kunnen bemachtigen. De rest van de concertgangers zitten, in hun felgekleurde outfits, op de vloer. Net zoals Liza. De deuren naar de volgende hal zijn zojuist ook geopend om de grote groep mensen binnen te laten. Liza heeft een pakje water in haar hand die bij de ingang uitgedeeld werden. Ondanks dat ze heeft genoten van de show, moet ze toegeven dat dit niet de ideale situatie is. “Ik had nu al thuis kunnen zijn,” het is op dit moment half één ’s nachts, “maar nu zit ik ineens op de grond van de Ziggo Dome”. Daar voegt ze aan toe: “Wij hebben nog geluk, mijn moeder komt ons zo ophalen vanuit Hilversum. We zullen daar dan moeten slapen. Het is niet ideaal omdat we morgen naar de uni moeten, maar wij hebben tenminste een bed om op te liggen zo meteen.” Uiteindelijk hebben zo’n 500 concertbezoekers de nacht doorgebracht in de Ziggo Dome. Dit betreft zowel bezoekers van het Harry Styles concert, als fans van de band GHOST, waarvan het concert dezelfde avond in AFAS Live plaats heeft gevonden. Veel fans zijn ook eerder vertrokken van het concert in de hoop een trein te halen, om vervolgens toch niet thuis te komen. “Ik ben blij dat we dat niet hebben gedaan,” geeft Liza aan, “Hij zong op het einde Medicine én Kiwi, normaal zingt hij maar één van die twee liedjes. Ik had het dus niet willen missen.” Medicine is een lied wat Harry Styles nooit officieel uitgebracht heeft “Ik heb het lied al zo vaak op TikTok langs zien komen, die tekst ken je dan toch wel.”. Tijdens ons gesprek is Liza druk aan het appen met haar moeder. “Die is zich nu helemaal uit bed aan het komen om ons op te halen. Ik voel me daar wel schuldig over, vooral omdat ze morgen om zeven uur in de trein moet zitten om op haar werk te zijn. Door ons heeft ze nu een megakorte nacht, maar ze gaf zelf aan dat ze toch niet lekker zou slapen als wij niet ergens veilig thuis zijn.” Liza’s moeder zal uiteindelijk rond één uur in de omgeving zijn. “En dan is het nog hopen dat we haar makkelijk kunnen vinden. We hebben net al even buiten rond gekeken en er lopen overal mensen druk bellend te zoeken naar waar hun lift staat. Auto’s mogen hier ook niet overal inrijden. We gaan het zien. Hopelijk kunnen we nog even een paar uurtjes slapen voordat we naar de uithof moeten vertrekken.”