Zeist

Selecteer Pagina

ING-medewerker helpt met online vragen tijdens Week van Digitale Inclusie

ING-medewerker helpt met online vragen tijdens Week van Digitale Inclusie

van Rotterdam samen met organisator Digicafe

ZEIST – ING-medewerker Quinta van Rotterdam beantwoordt online vragen van bewoners van Zeist in het DigiCafé. het is de landelijke Week van Digitale Inclusie, waarin aandacht wordt gevraagd voor mensen die moeite hebben met digitale vaardigheden.

“Ik ben hier nu specifiek vandaag om mensen te helpen met vragen over digitale dagelijkse bankzaken.” van Rotterdam is in het DigiCafé om bezoekers hulp te bieden bij zaken zoals het gebruik van de bankieren-app of het aanvragen van inlogcodes voor internetbankieren. Ze legt uit hoe mensen stapsgewijs geholpen worden, zodat ze meer zelfvertrouwen krijgen bij het digitaal bankieren.

Van Rotterdam benadrukt dat dit initiatief voor iedereen is die hulp nodig heeft en dat een groot aantal mensen deze hulp nodig zouden hebben. “Er zijn op dit moment één op de zes mensen in Nederland die hulp nodig heeft bij bijvoorbeeld digitale bankzaken,” aldus Van Rotterdam. Het doel van het initiatief is dat mensen zich tijdens deze week in Zeist veiliger en zekerder voelen rondom hun digitale zaken door de extra ondersteuning. Zo kunnen de digitale vaardigheden van de bezoekers verbeterd worden en leren ze er zelfstandiger mee om te gaan.

In het volgende audiofragment hoor je een interview tussen Loes van Duinen  en Inge Hartogsveld, medewerkster bij het Digi-café in Zeist.

Over de auteur

Lina Rozema

Lina Rozema (2006) is student aan de Hogeschool Utrecht, waar ze de opleiding Journalistiek volgt. Ze heeft een havo-diploma in het profiel Economie en Maatschappij. Lina heeft voor de studie Journalistiek gekozen omdat ze van schrijven houdt en erg nieuwsgierig is. Je kunt haar bereiken via e-mail: lina.rozema@student.hu.nl