Amersfoort

Jeugd VV Hoogland in actie voor nieuwe voorzieningen via Grote Clubactie

VV Hoogland doet al jarenlang mee aan de Grote Clubactie, waarbij de jeugdleden actief betrokken zijn bij de verkoop van loten. De opbrengsten worden gebruikt om de jeugdteams te ondersteunen, met dit jaar een focus op het verbeteren van de faciliteiten voor de jongere spelers, ondanks de uitdagingen door de recente brand.

Hoe werkt de Grote Clubactie?

De Grote Clubactie is een landelijk initiatief waarbij sportverenigingen loten verkopen om geld op te halen voor hun club. De actie wordt vooral uitgevoerd door de jeugdleden, die vaak langs de deuren gaan om loten te verkopen. Een deel van de opbrengst gaat naar de club, en het overige deel maakt de lotenkopers kans op prijzen.

Concrete doelen voor de jeugd

Wat de Grote Clubactie bij VV Hoogland bijzonder maakt, is dat de opbrengsten altijd worden besteed aan verbeteringen voor de jeugdteams. “Het wordt heel enthousiast opgepakt door onze jeugdleden,” vertelt Nico Terschegget, voorzitter van de voetbalclub. Dit jaar stond er een tafeltennistafel en een techtafel op de planning, maar door de brand afgelopen april is dat uitgesteld. In plaats daarvan werd het geld van vorig jaar gebruikt voor het aanschaffen van teamlockers, zodat de jongere teams hun spullen droog kunnen opbergen tijdens het sporten.

Verslaggever Coen Versteeg sprak ook met VV Hoogland-voorzitter Nico Terschegget. Zo vertelde Terschegget hoe wordt bepaald waar het geld van de Grote Clubactie naartoe gaat.