Amersfoort

De buurtcamping nu ook in Amersfoort

Foto: Dennis Tax

HOEFKWARTIER- Afgelopen vrijdag was het voorproefje van de Buurtcamping te vinden in Amersfoort, bij de LOUF. Met deze dag wilden ze mensen informeren en trekken om volgend jaar daadwerkelijk een driedaagse camping op te zetten.

Afgelopen vrijdag 27 september was er een voorproefje voor volgend jaar. Wij spraken Fiep Nijhof van De Buurt, wat het moederbedrijf achter de Buurtcamping is. ‘We hoorden al uit verschillende hoeken uit Amersfoort dat mensen dit leuk vinden en met dit voorproefje zoeken we vrijwilligers die volgend jaar de buurtcamping willen beheren en dus ook opzetten.’ Ze vertelt dat de gemeente en buurtbewoners staan te popelen om te gaan kamperen volgend jaar, maar dat ze vrijwilligers zoeken die de beheerders worden van de eerste Buurtcamping in Amersfoort.

De Buurtcamping is een Nederlands fenomeen dat sinds 2013 op verschillende plekken pop-up campings heeft. Dit doen zij om bewoners samen te brengen en mensen die zich een andere vakantie niet kunnen veroorloven, toch een vakantie te kunnen bieden. Het is voor en door bewoners van de desbetreffende buurt en/of stad. Naast de Buurtcamping biedt De Buurt ook nog de Buurtbankjes en de Zwaaisteen wat verglijkbaar is aan het concept van de Buurtcamping.

Bij de LOUF waren er vrijdag verschillende activiteiten te doen van een workshop met een buitenspeelcoach naar samen gezellig eten. Deze editie was nu voornamelijk binnen, ook voornamelijk door het slecht weer, maar heeft zeker een goed sfeerbeeld neergezet volgens de organisatie. Ze hopen dat ze hiermee een team van beheerders hebben kunnen werven voor de echte Buurtcamping volgend jaar.

Teun Kuijt

Teun Kuijt (2006) is student aan de School voor Journalistiek in Utrecht. Ook geboren en getogen in Utrecht met een enorme interesse op allerlei vlakken. Met veel liefde en passie voor het vak schrijft ze al vanaf jonge leeftijd. Van de schoolkrant tot haar profielwerkstuk, ze heeft altijd met veel plezier geschreven. Nu is ze begonnen met met de School voor Journalistiek en staat ze open om nog meer van het vak te leren. Ze volgt alles op de voet en je kan daarom veel leuke gevarieerde artikelen van haar kunnen verwachten.