Amersfoort

Badminton wel op de camping, niet bij de vereniging

AMERSFOORT – Badminton wordt door heel Nederland veel gedaan op de camping, maar in vereniging verband wordt het nog door heel weinig mensen gespeeld. ‘Badminton op de camping is toch een heel ander spelletje als dat wij hier in de zaal doen’, aldus Marcel Stortelers commissielid en vrijwilliger van BAN Badminton vereniging in Amersfoort.

Kleine sport

Op zaterdag 21 september 2024 organiseert BAN Badminton een open dag in Sporthal Icoon in Vathorst. Badminton is in Nederland erg populair op de camping, daar heeft iedereen het wel eens gespeeld. In competitie verband en op vereniging wordt het alleen nog door weinig mensen gespeeld en is het nog helemaal niet populair, verteld Stortelers.

Doelgroep

Momenteel spelen voornamelijk volwassenen badminton op de vereniging, maar de belangrijkste doelgroep die de vereniging wil bereiken met de open dag zijn kinderen van zes toe twaalf jaar, verteld Sortelers. BAN Badminton hoopt de jeugd aan te sporen voor badminton. ‘Als een vereniging toekomst wil hebben, hebben we de jeugd ook nodig’, verteld Stortelers.

Toernooien

Er worden door BAN Badminton genoeg toernooien georganiseerd. Na de reguliere competitie begint het toernooiseizoen. Dan zijn er verschillende toernooien ook van andere verenigingen waar de spelers van BAN aan meedoen, ook mogen er spelers van buitenaf meedoen aan de toernooien die door BAN georganiseerd worden.

Niels Limburg Zwaneveld

Niels Limburg Zwaneveld geboren in 2005 in Castricum. Ik ben een enorme sportliefhebber en ik heb sinds dat ik jong ben de droom om sportjournalist te worden. De sport is iets wat ik heel erg veel kijk en waar ik heel veel plezier uit haal in mijn vrije tijd. Ook heb ik een brede interesse in andere nieuwsonderwerpen. In de journalistiek heb ik nog niet zo veel ervaring. In de regio Amersfoort hoop ik veel ervaring op te doen in vele takken van de journalistiek. Ik heb vaak een mening over onderwerpen, maar ik kan ook goed luisteren naar de mening van andere.