Amersfoort

Meer aandacht voor kunst in museum Flehite dankzij open monumentendag

AMERSFOORT- Ook dit jaar is er in september weer een open monumentendag georganiseerd. Museum Flehite doet hieraan mee, in de hoop meer aandacht te krijgen voor de kunst.

Open monumentendag wordt al sinds 1991 elk jaar georganiseerd. In een weekend in september worden dan, normaal niet erg toegankelijke monumenten, opengesteld voor publiek. Met als doel de aandacht voor deze monumenten te vergroten door een meer divers en groter publiek.

Ook museum Flehite doet dit jaar weer mee. Zo hopen ze bij meer mensen aandacht voor het museum en de kunst te krijgen. Marga Koorman (Hoofd museumbalie bij Flehite) vertelt dat er behalve gratis entree, ook allerlei andere activiteiten worden georganiseerd om er een nog leukere dag van te maken. “Omdat september het begin van het seizoen is voor onder andere muziekverenigingen, is er ook een open podium te vinden met optredens en livemuziek.”

Marga Koorman vertelt dat er tijdens open monumentendag altijd een groter en meer divers publiek naar het museum komt. “Ons publiek bestaat normaal gesproken voornamelijk uit wat oudere mensen. Tijdens open monumentendag varieert dit veel meer.”