Biltse Nieuwe

Vrijwilligers gezocht bij Kringloopcentrum tegen armoede in de Bilt

Kringloopcentrum tegen armoede

DE BILT- Kringloopcentrum tegen armoede in de Bilt zoekt spoedig nieuwe vrijwilligers die hun team komen versterken. Ze zoeken vrijwilligers die kunnen helpen voor de boeken, speelgoed en nog veel meer dingen in de kringloopwinkel.

De kringloop tegen armoede zet zich in voor de mensen die het wat minder goed hebben. Door de kringloopwinkel kunnen degene met minder geld voor goedkoop alsnog mooie spullen kopen voor in hun huis of kleding. De kringloopwinkel heeft een speciale manier om die armoede te bestrijden. Dat is dat ze de spullen die ze verkopen heel erg goedkoop maken zodat de mensen die in armoede leven minder geld er aan uit moeten geven. De mensen die bij de voedselbank zitten krijgen ook nog een pasje waarmee ze korting kunnen krijgen op spullen in de kringloopwinkel. Daardoor kunnen ze minder uitgeven en beter rondkomen.

De 77 jarige mevrouw Wisman die zelf werkt in de kringloopwinkel als vrijwilligster bij de kleding. Zij heeft haar persoonlijke ervaring als vrijwilligster bij de kringloop verteld en zegt: ’Het is heel gezellig in de kringloopwinkel er zijn leuke collega’s en de pauzes worden vergoed door de kringloop zelf’. Dit laat zien dat er een leuke en sociale sfeer is ook om nieuwe mensen te leren kennen. Mevrouw Wisman raadt iedereen aan om vrijwilligerswerk te komen doen, want ze hebben het hard nodig.

Luister hier naar het audio- interview met vrijwilligster mevrouw Wisman gemaakt door David van den Berg