Biltse Nieuwe

Eerste boekenmarkt van scouting Ben Labre

Foto: Marieke van Leeuwen

DE BILT – Voor het eerst organiseert scouting Ben Labre uit De Bilt een boekenmarkt. Na jaren een rommelmarkt georganiseerd te hebben, is het nu tijd voor iets anders, een boekenmarkt. Op 5 oktober is het zover en kan iedereen hun ogen uitkijken naar alle boeken die daar worden verkocht.

Scouting Ben Labre heeft jarenlang een rommelmarkt georganiseerd, maar is daar na 2022 mee gestopt. Rozemarijn, onderdeel van de organisatie voor de boekenmarkt vertelt hierover: ‘maar dat was te veel werk, teveel gedoe om te organiseren en hadden we niet meer genoeg vrijwilligers voor.’ Toch wilt scouting Ben Labre graag iets organiseren, zodat ze de opbrengsten in het gebruik en onderhoud van het scoutinggebouw, maar ook in materialen zoals tenten van de groep kunnen besteden.

Afgelopen weekend was de laatste dag voor mensen om hun boeken in te zamelen voor de boekenmarkt. Er zijn veel boeken ingezameld, van oude tot recent uitgegeven boeken.

Marieke van Leeuwen

Marieke van Leeuwen is 16 jaar oud en is student op de Hogeschool Utrecht. Ze kijkt graag naar films en series in haar vrije tijd en houdt van afspreken met haar vriendinnen en vriendje. Haar journalistieke ambities liggen bij werken bij de radio of voor de televisie.