Biltse Nieuwe

Nieuw seizoen, nieuwe activiteiten

Het nieuwe seizoen bij bewonersvereniging VVSO WVT in Bilthoven is weer begonnen en zoals elk jaar betekent dat weer nieuwe activiteiten voor de leden. Zo heb je dit jaar voor het eerst kinderkoken.

Dit jaar kun je voor kinderen van 6 t/m 12 jaar voor het eerst kooklessen volgen, werknemer Hans Westland is zeer enthousiast over het kinderkoken. “Kinderen laten zich niet dwingen iets te doen dus als ze worden opgegeven door hun ouders hebben ze er ook echt zin in”, zei Hans. Bij het kinderkoken wordt de kinderen vooral geleerd hoe ze gezond moeten koken. Ze leren over ingrediënten en de goede keuzes maken op het gebied van eten maar ook leren ze de belangrijkste dingen van het koken zoals het snijden en raspen.

VVSO WVT is gevestigd in Bilthoven en bestaat al 101 jaar en heeft 2500 leden, er is heel veel te doen bij de bewonersvereniging. Je kan hier terecht als je problemen hebt maar ook om even lekker te ontspannen en wat leuks te doen. De meerderheid van de leden zijn ouderen, maar de vereniging probeert ook steeds meer kinderen te trekken door verschillende sportactiviteiten of andere leuke dingen

De vereniging heeft zoals elk jaar een paar grote activiteiten op het programma staan. In november zal er bijvoorbeeld een rommelmarkt zijn waarbij er tien zalen vol met spullen staat, voor deze markt kan je het hele jaar door spullen naar de vereniging brengen. Rond de kerst is er ook en kerstmarkt en van de kerst tot oud en nieuw kun je er ook een kunsttentoonstelling bezoeken.

Luister hieronder naar het interview van Guus Boorsma met Hans Westland, medewerker bij VVSO WVT.