Meerdere bewoners van de huizen van woningcorporatie Woongroen zijn al jaren in discussie met Woongroen over hoe ze de kwaliteit van hun huizen kunnen verbeteren. De bewoners wonen in erg oude huizen met meerdere mankementen zoals schimmel, rot hout en lekkages. Maar Woongroen is niet toeschietelijk als het aankomt op deze mankementen oplossen.
In de Bilt zijn er veel huizen die worden beheerd en verhuurd door het bedrijf Woongroen, ook Noor woont een groot deel van haar leven al in een huurhuis van Woongroen. Maar zij merkt dat met de jaren het contact met Woongroen steeds moeilijker wordt en dat haar problemen met haar huis niet serieus worden genomen of zelfs worden genegeerd. Meerdere jaren heeft Noor al veel last van de conditie waarin het huis zich bevindt. De problemen zijn zelfs zo erg geworden dat ze bepaalde dingen simpelweg niet meer kan doen ik het huis, zo kan ze bijna niet meer douchen omdat de schimmel in de badkamer zo erg is geworden dat vaak douchen dit alleen maar zal verslechteren. Daarbij zijn er nog andere problemen in het huis die Woongroen niet verbetert.
Het is onduidelijk waarom blijft de gemeente Woongroen vragen voor verschillende projecten in de gemeente uit te voeren als zo veel mensen ontevreden zijn over het bedrijf. Noor denkt dat het Woongroen lukt om de klachten van de bewoners goed weg te moffelen voor de gemeente. Ze speculeert ook dat de gemeente denkt dat Woongroen goed bezig is omdat ze projecten wel afronden en dat ze tevreden zijn met een partij waar ze eerder mee hebben gewerkt en waar ze snel in zee mee kunnen.
Luister hieronder naar de audio productie, afgenomen door Sander Alberts, met Noor Furth waarin zij haar problemen over Woongroen vertelt: