Biltse Nieuwe

Een overvloed aan activiteiten voor ouderen bij Het Silverein

BILTHOVEN – Bij de zorginstelling Het Silverein is een overvloed aan activiteiten voor ouderen. Zo organiseert de instelling deze week activiteiten zoals een ‘België dag’ met een film over België, een spelletjesavond, een potje ballonvolleybal en nog veel meer. Met zulke activiteiten zorgt Het Silverein er niet alleen voor dat ze ouderen fysiek en mentaal kunnen helpen, maar ook dat ouderen sociale contacten kunnen leggen en zich minder eenzaam voelen.

Frank Werkman, de activiteitenbegeleider van Het Silverein benadrukt het belang van zulke activiteiten: “Er komt veel eenzaamheid voor en mensen ontmoeten elkaar zo. Zo kunnen de mensen genieten en een mooi moment hebben.” Frank vertelt dat ze voor de bewoners zowel groepsactiviteiten als individuele activiteiten organiseren. “Er is vanochtend al voorgelezen en gezongen voor de ouderen door ons eigen koor.”  De activiteiten worden begeleid door vrijwilligers en zijn altijd goed bezocht.

Het Silverein organiseert op zaterdag 28 september een spelletjesmiddag en barbecue bij hun ontmoetingscentrum, toegankelijk voor iedereen. De activiteiten beginnen om drie uur en eindigen om zeven uur. Het Silverein organiseert vaker activiteiten bij hun ontmoetingscentrum.

Ook organiseert de zorginstelling op 31 oktober een ‘Franse dag’. Dan kunnen de bewoners genieten van een dag vol Franse dingen. Het programma begint met koffie en thee, daarna een quiz over Frankrijk en eindigt vervolgens met een muzikaal optreden met Franse liedjes.

Luister hier naar het interview met activiteitenbegeleider Frank Werkman gemaakt door journalist Julia Nagel: