SvJ media

55 SvJ-studenten geslaagd!

55 SvJ-studenten zijn geslaagd! Onder andere Stefan Dwarswaard, Fiep Herinckx, Pepijn Kouwenberg en Milou Vollebregt hebben hun diploma in ontvangst mogen nemen. Wat gaan zij doen nu ze hun diploma op zak hebben?

door | 12 10 2023, 23:10 | SvJ nieuw(s)

Geen student meer, nu echte journalisten Foto: Sil Moison

Stefan Dwarswaard             “Ik ben twee weken geleden naar Brussel verhuisd en ik studeer daar nu filosofie op de universiteit. Daarnaast ben ik met Femke, Fiep en Pepijn een bedrijf gestart. Het is een documentair collectief, waarin we ons richten op maatschappelijke thema’s in het buitenland.”

Fiep Herinckx
“Naast het bedrijf opzetten weet ik echt nog niet zo goed wat mijn toekomstplan is. Ik werk nu als freelancer bij RTV Utrecht en mijn artikelen komen via Bureau Regio welleens op de NOS app/pagina te staan. Dat bevalt heel goed. Daar werk ik als redacteur en verslaggever, vooral voor sociale media.”

Pepijn Kouwenberg
“Morgen spring ik op de fiets naar Spanje, naar mijn vriendin. Voor de rest ben ik bezig met het runnen van het bedrijf. Daarnaast ben ik aan het solliciteren voor bijvoorbeeld videoredacteur of als communicatieadviseur in Nepal. Eigenlijk reageer ik op alles dat ik op de website van Villamedia tegenkom en waarvan ik denk dat het bij mij past.”

Milou Vollebregt
“Ik kreeg tranen in mijn ogen toen ik hoorde dat ik een 10 had gehaald voor mijn afstudeerproject. Het project heeft wel echt veel tijd en energie gekost, daarom heb ik de maanden daarna even rustig aan gedaan. In februari begin ik aan de master sociologie. Ik vind onderzoek doen heel interessant en ik hoop dan ook met deze studie te kunnen groeien in mijn huidige baan bij het lectoraat op de HU.”

Sil Moison

Sil Moison is een nieuwsgierige en leergierige student op de HU. Hij toont interesse in de verhalen van mensen. Een van zijn hobby's is fotografie. Door fotografie kijkt hij op een andere manier naar de wereld. Ook stelt Sil veel vragen, kritisch en scherp. "Hij stelt altijd zoveel vragen, journalistiek is echt iets voor hem" aldus een collega van Sil bij de Albert Heijn.