SvJ media

De D van Doen

door | 7 05 2024, 09:05

Ik scheer mijn benen niet meer. Dit lijkt een random opmerking waar je als lezer van deze column totaal niet op zit te wachten. Sterker nog, ik kan me voorstellen dat je denkt: Jerry, too much information, laat me met rust. Maar geloof me, er zit een idee achter.

Rechten afbeelding: Pepijn van der Putten

Deze column gaat namelijk over het weer. En als ik dan zou beginnen met: de lente is weer aangebroken… tja, dan lees je niet verder, toch? Prikkelend beginnen moet je en wie predikt moet ook uitvoeren. Voila. Die benen dus. Gladde huid werd stoppelige huid, stoppels werden haren. Ik keek ernaar en deed niks. Het had namelijk geen zin. Mooie geschoren benen horen onder een korte wielrenbroek, maar aangezien de winter dit jaar niet werd opgevolgd door de lente maar door de herfst liet ik het gaan. Tot ik door het bos mijn benen niet meer zag. Voor mij reden voor een depressie, voor mijn studenten reden voor een feestje. Omdat ze mijn blote geschoren benen niet hoeven te zien? Navraag leert dat ze dat echt niks interesseert, daar houdt alleen onze instituutsdirecteur zich mee bezig. Die heeft het niet zo op korte broeken. Nee, mijn studenten houden van het slechte lenteweer omdat dit zo positief is voor hun studie. Blok D is bij uitstek het blok waarin studenten niks doen. De energie is op, de festivals beginnen, de terrassen zijn open, het bier vloeit rijkelijk, de witte wijn is niet aan te slepen, de hormonen razen door de lucht en de bbq’s zijn ontelbaar. Studiepunten? Markt betreden? Verdieping? P halen? Ja daaag, dat komt in de herfst wel weer. Maar niet dit jaar. Dit jaar wordt het jaar van de D van Doen. De D van Dikke studiepunten vlak voor de zomer. De D van Doordouwen. De D van Door naar jaar 2. Of 3. Of 4. De D van Dacht je dat ik het niet kon, kijk dan, echt wel. Echt waar. Echt. Want die zon die komt niet. Die hoge temperaturen zijn na de meivakantie weer voorbij. Grijs, koud weer forever! Of wat zie ik daar? Nee toch? Twintig graden? Zon? Snel mijn benen scheren.

Tips zijn welkom
Kijk hier (https://www.youtube.com/watch?v=zdwpso4sRjY) als je wilt weten wie er in de redactie van SVJmedia zitten. Mail ons svjmedia@hu.nl als je leuke tips hebt voor ons en als het jou ook leuk lijkt om in de toekomst ook (video)verhalen te maken voor dit platform voor en door jonge journalisten van de School voor de Journalistiek Utrecht.