In het Media Museum wordt het 50-jarig jubileum van het Simplisties Verbond van Kees van Kooten en Wim de Bie gevierd met een tijdelijke Pop-Up tentoonstelling. De tentoonstelling trekt niet alleen ouder publiek, ook kinderen vinden het interessant.
Het Simplisties Verbond werd opgericht met de geest dat alles simpeler moest. Het naoorlogse leven was te ingewikkeld en moest simpeler. Met een scherpe blik en kenmerkende humor hebben Van Kooten en De Bie Nederland jarenlang voorzien van uitzendingen over actuele zaken. Het Simplisme is bij veel generaties populair geweest en nu wordt het iconische archief tentoongesteld aan de bezoekers van het Media Museum.
De tentoonstelling wordt druk bezocht, vertelt woordvoerder van Beeld en Geluid Dennis de Bruin. “Ten opzichte van vorig jaar, hebben we in deze tijd van het jaar een verdubbeling van bezoekers”, vertelt de Bruin. De tentoonstelling heeft veel bezoekers die zelf naar het Simplisties Verbond hebben gekeken, maar ook veel ouders willen hun kind dit stukje Nederlandse cultuur meegeven en zorgen zo voor ook een jonger publiek. Beeld en Geluid krijgt veel positieve reacties op de tentoonstelling, van jong tot oud.
Hieronder kunt u luisteren naar een interview van verslaggever Noura El-Ali met woordvoerder Dennis de Bruin.