Het Tussenuurtje: kletsen, lachen en een onverwacht succes

30 november 2022 kwam de eerste aflevering online op Spotify van ‘Het Tussenuurtje.’  Jesse, Jonas, Luuk en Lucas bedachten de podcast nadat zij eruit waren gestuurd bij Aardrijkskunde. De podcast werd meteen een grote hit, en dit in tegenstelling tot verwachting moment bij de jongens. In het begin bereidde ze niks voor, maar was het zitten in de schuur bij Lucas thuis en gingen ze samen gewoon kletsen hoe ze dat normaal doen. Volgens Jonas Brock maken de jongens vergelijkbare dingen mee als andere vriendengroepen en dat is ook hun kracht. Je moet niet naar de podcast luisteren als je denkt er iets van op te gaan steken. Zo hebben de jongens het over Kontjebonken, matennaaien, zoentechnieken. Ook hebben de jongens het over politiek en begrafenissen. De jongens stonden er in het begin heel nuchter in en wilden gewoon wat maken wat zij leuk vonden en wilden er niet heel veel mee bereiken verder. Al snel kwam er een team omheen. ‘We hebben eerst bij De Stroom gezeten, en nu nemen we op bij een extern bedrijf, waar ook een stuk of vijf mensen nog met Het Tussenuurtje bezig zijn.’ Aldus Jonas. De jongens waren uiteindelijk uit elkaar gegaan, omdat hun agenda’s niet meer matchten. In de podcastaflevering ‘The Comeback’ werd gegrapt dat ze weer zijn begonnen met de podcast omdat het geld op was. Er werd veel gegeind, maar de echte reden was, was dat ze er heel veel plezier in hebben en dit ook een stok achter de deur is om elkaar te blijven zien. Jesse en Luuk studeren namelijk in Nijmegen en Jonas en Lucas in Tilburg. De jongens hebben wekelijks wat bij te spreken en zullen dit in hun podcast blijven doen.

Annemijn de Leeuw

Mijn naam is Annemijn de Leeuw (2004) en ik kom uit Tilburg, maar woon in Utrecht. Ik ben student aan De Hoge School Utrecht voor Journalistiek en heb hiervoor de havo afgerond op het Odulphuslyceum in Tilburg. Al mijn hele leven hoor ik van anderen dat ik nieuwsgierig ben en veel vragen stel, dus onder andere daarom leek de studie die ik nu doe de perfecte match. Ook heb ik altijd in de schoolkrantredactie gezeten van mijn middelbare school, wat mij ook erg goed is bevallen en waar ik veel van heb geleerd. Het leukste aan Journalistiek vind ik het in contact komen met mensen waar je anders niet zo snel in contact mee zou komen en om dan naar de verhalen te luisteren die zij te vertellen hebben. Wat ik uiteindelijk voor werk zou willen gaan doen zou ik nog niet weten. Ik weet wel dat ik iets wil doen waar ik goed in ben en wat ik leuk vind om te doen. Dat hoop ik deze studie dan ook te ontdekken.