Greenpeace organiseert de Vieze Verkiezing

Greenpeace organiseert de Vieze Verkiezing

Utrecht- De klimaatverandering is een groot en belangrijk onderwerp waarover veel gesproken wordt in de maatschappij. Milieuorganisaties, zoals Greenpeace, doen er alles aan om de klimaatcrisis aan te pakken. Daarom organiseert Greenpeace dit jaar voor het eerst de Vieze Verkiezing. Dat is een wedstrijd waarin de meest ‘brutale’ reclame van een vervuilend bedrijf wordt aangewezen. Zo wil Greenpeace laten zien dat ‘reclame voor klimaatschade echt niet meer van deze tijd is’.

Diederick van den Ende is actievoerder voor Greenpeace. Afgelopen dinsdag kwam hij onverwachts het podium op tijdens de Effie Awards. Van den Ende vroeg daar aandacht voor de in hun ogen misleidende reclames van de vervuilende bedrijven. Daarnaast maakte Van den Ende op het podium de vijf genomineerde fossiele reclames bekend. Hij legt uit waarom juist deze vijf fossiel reclames zijn genomineerd en wat Greenpeace naast deze verkiezing nog meer doet om adverterende fossiele bedrijven tegen te gaan. Verder komt ook Julie Imholdz, vertegenwoordiger van klimaatgroep Comenius Milieubewust, aan het woord.

Over de auteur

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.