Voorbeschouwing Hongarije Nederland & meer sportnieuws

Bekijk hier de voorbeschouwing op de wedstrijd Hongarije tegen Nederland:

Verder sportnieuws:

Nations League: Duitsland tegen Nederland
Maandag neemt het Nederlands elftal het op tegen Duitsland voor de Nations League. De selectie van trainer Ronald Koeman rijst dan af naar München. Als er tegen Bosnië en Hongarije geen punten gemorst worden zal deze wedstrijd doorslaggevend zijn voor de eindstand in de poule. In de eerdere ontmoeting op 10 September eindigde de wedstijd in een 2-2 gelijkspel.

Wielrennen: Simac ladies tour en WK Baanwielrennen
Verder zal er genoeg sport zijn om de komende dagen van te genieten. Als wielerfan kan je kijken naar de Simac Ladies tour. Na drie etappes zijn we nu halverwege en wordt het klassement aangevoerd door Zoe Bäckstedt. Vandaag speelt de strijd zich af in Ede, morgen zal er gefietst worden in Doetinchem en zondag op de finale dag zal de beslissing vallen in Arnhem.

Vanaf aankomende woensdag 16 oktober begint het WK Baanwielrennen in Parijs. Vijf dagen lang zal er gestreden worden om de wereldtitel te behalen op meerdere disciplines. Harry Lavreysen is de grote favoriet, zeker na het behalen van 3 gouden medailles op de Olympische spelen eerder dit jaar.

3×3 basketbal world tour
Over Olympisch succes gesproken, het 3×3 basketbal komt naar Amsterdam voor de world tour. Goudenmedaillewinnaars Worthy de Jong, Arvin Slagter en Jan Driessen zullen meedoen namens team Amsterdam en worden vooraf als favoriet gezien. Met als grote concurrent het nummer 1 geplaatste team Huishan uit Servië. In de groepsfase neemt Huishan het onder andere op tegen goudenmedaillist Dimeo van der Horst. Die namens team Utrecht meedoet aan het tweedaagse toernooi.

ATP 1000 Shanghai masters
Deze week zijn de Shanghai masters bezig. Vandaag zullen de wedstrijden Sinner tegen Machac en Djokovic tegen Fritz gespeeld worden in de halve finales, de finale van dit tennistoernooi zal zondag gespeeld worden. De Nederlandse Tallon Griekspoor werd in de ronde van 32 uitgeschakeld na een nipt verlies tegen de nummer 2 gerankte Alexander Zverev.

Afgang Nederlandse darters op de world grand prix
Deze week is de world grand prix of darts bezig. Het toernooi is uniek door zijn double in double out format. Dit houdt in dat een speler eerst een dubbel moet gooien voordat zijn score gaat tellen en dat hij zoals gebruikelijk moet eindigen met een dubbel. Er doen jaarlijks 32 speler mee, waaronder vier Nederlanders deze keer: Michael van Gerwen, Raymond van Barneveld, Gian van Veen en Danny Noppert. Geen van deze spelers wist hun eerste wedstrijd te winnen en ze lagen er dus direct uit.  Vandaag worden de kwartfinales gespeeld en zondag 13 Oktober is de finale.

Twente vrouwen winnen in de UCL
Succes in het vrouwenvoetbal, afgelopen dinsdag mochten de vrouwen van FC Twente het voor het uitkomen in de Champions League. Dit wisten zij te bekronen met een 2-0 in Glasgow tegen Celtic. Kayleigh van Dooren was verantwoordelijk voor beide goals. Volgende week donderdag staat de volgende wedstrijd alweer op het programma, dan neemt Twente het in eigen huis op tegen Chelsea.

Lars Heezen

Ik ben Lars Heezen, 21 jaar en student aan de school voor journalistiek. Ik heb een sterke voorliefde voor sport en kom ook al bijna mijn hele leven in het weekend op de voetbal. Daarom zal ik altijd proberen zoveel mogelijk items over sport te maken.