Utrecht-Centrum

Lunchen met muziek: studenten van het conservatorium geven miniconcerten in stadhuis

Foto: Emily de Vos

Studenten van het conservatorium in Utrecht zijn bijna klaar voor de lunchconcerten die in het stadhuis worden gegeven. De studenten zijn zich aan het voorbereiden om te gaan spelen komende maanden.

Violisten, klarinettisten en pianisten gaan zichzelf laten zien tijdens de lunchconcerten. De scholen zijn weer begonnen en ook de studenten van het conservatorium kunnen weer beginnen met hun muzikale talenten. De studenten zijn hun stukjes aan het voorbereiden en maken zich klaar om elke maandag te gaan spelen in het stadhuis.

Het miniconcert is van elke leeftijd te bezoeken en te beluisteren. Het duurt een half uur en is daarom ook weer heel snel voorbij. Het stadhuis is een bijzondere plek. Pianist bij de lunchconcerten Christoffel Zuiddam (25) zegt hierover: ‘Het stadhuis heeft een enorm mooie omgeving en is prachtig om in te spelen.’

Het is niet de eerste keer dat er lunchconcerten worden gegeven. In eerdere jaren deden de studenten van het conservatorium dit ook al. Het is bijzonder, omdat jonge studenten voor een best groot publiek hun muziek talenten laten zien. Ieder muziekconcert heeft daarom ook steeds weer andere studenten, wat dit heel afwisselend en bijzonder maakt.

Marten de Paepe van de afdeling communicatie op het HKU Conservatorium spreekt met Emily de Vos in het audiobericht over de lunchconcerten in het stadhuis.

Xander Hoogzaad

Hallo, ik ben Xander Hoogzaad en ik ben student Journalistiek aan de Hogeschool Utrecht. Ik ben 17 jaar en kom uit Beverwijk. Ik ben in 2024 begonnen aan deze opleiding en wil uiteindelijk sportjournalist worden. Dit wil ik al worden sinds ik in de brugklas zit en verder vind ik het best leuk om verhalen te maken die zich nu afspelen, of terwijl, het nieuws maken voor jezelf maar zeker ook voor anderen. Presenteren is één van de dingen die ik goed kan en zie ik later misschien wel de toekomst in.