Utrecht Noord

Club 3voor12 Utrecht terug op nieuwe locatie

Part garden trad 26 september op bij Club 3voor12 Utrecht

Club 3voor12 Utrecht is na een half jaar terug op een nieuwe locatie, die nog niet bepaald perfect afgewerkt is voor het organiseren van optredens. Het pand staat er nogal kaal bij en er wordt duidelijk nog veel aan gewerkt, desondanks gaat de show door.

Club 3voor12 Utrecht is een maandelijkse muziekshowcase in Db’s studio waar 3 vaak lokale en opkomende acts gepresenteerd worden. De laatste editie hiervan was op 28 maart 2024, waarna Db’s Utrecht, de studio waarin het gehost wordt, ging verhuizen naar de Vlampijpstraat in Zuilen. De verhuizing heeft even geduurd maar uiteindelijk is er besloten om op 26 september Club 3voor12 Utrecht weer op te starten.

Deze keuze kwam niet zonder enige overweging, aangezien er nog veel werk gedaan wordt aan het pand. “Het liefst hadden we zelfs nog eerder willen beginnen, ik denk gewoon dat continuïteit belangrijk is (…) hoe langer we dat niet doen, hoe meer dat (het begrip Club 3voor12 Utrecht, red.) een beetje weg ebt.” Aldus Marc van der Laan, hoofdredacteur van 3voor12 Utrecht. Dat er nog werk gedaan moet worden aan het pand is duidelijk te zien; de centrale hal bij de ingang staat compleet leeg behalve het assortiment aan bouwmateriaal en gereedschap dat over de vloer verspreid ligt, hieronder te zien.

Ingang van Db’s aan de Vlampijpstraat

Ondanks de onafgewerkte uitstraling van het pand is de eerste editie van het nieuwe club 3voor12 Utrecht een daverend succes volgens velen, waaronder ook Part garden, een van de bands die op mochten treden. “Het geluid is nog steeds top, de service is chill en de mensen zijn chill.” Zegt een van de leden van de band, wiens optreden nog lang herinnerd zal worden door het publiek van die avond.

Fabio Schrijver interviewde Part garden, een van de bands die 26 september optrad, over hun ervaring met 3voor12 Utrecht en Db’s. Hieronder te beluisteren.

Marijn Kesseleer interviewde een medewerker van Db’s over de verhuizing en verbouwing. Hieronder te beluisteren.

Matthijs Maring

(Hilversum, 2003) Geboren in Hilversum en sinds zijn vierde opgegroeid in een dorpje nabij Utrecht. Matthijs studeert Journalistiek aan de HU en schrijft het liefst over de lokale muziekscène in Utrecht en omstreken, waar hij zich dagelijks mee bezig houdt. Zijn werk focust zich vaak op de jeugd en hun betrekking tot het nieuws.