WOERDEN – Nog een paar dagen en dan is kerst aangebroken. In Woerden zie je hier al steeds meer van terug, naast de Petruskerk staat sinds afgelopen week een grote kerstboom en de bakker verkoopt naast de standaard broden nu ook kerststol.
Stadsbakkerij “Stevig Brood” denkt daar anders over, in plaats van mee te gaan met alle hippe en nieuwe trends blijven zij oud en vertrouwd. Online presenteren ze zichzelf ook onder het motto: ”Desembrood & andere lekkernijen met smaak. Robuust, voedzaam en zonder onzin. Dat is wat wij maken bij Stadsbakkerij Stevig Brood.”
Marlies, koekenbakster bij Stevig Brood, verteld dat de bakkerij wel eens mee heeft gedaan aan hypes en trends. “We hebben wel eens pepernoten met Cheese cake gecombineerd, maar dat is wel een uitzondering. We laten eigenlijk alle hypes aan ons voorbij gaan.” verteld Marlies. Ook laat ze weten dat het bij de bakkerij echt om kwaliteit gaat en ze soms vindt dat hypes als een “crompouce” die kwaliteit naar beneden kunnen halen. De crompouce heeft er ook wel eens in de verkoop gestaan, maar paste uiteindelijk niet bij het beeld wat de stadsbakkerij wil uitstralen. (geschreven door Levi van Zaalen)
Een goed voorbeeld van een Woerdense ondernemer die pal tegenover dit verhaal staat is dat van Dennis Muller. Hieronder vindt u een audio interview gemaakt door Nick ter Steege.
Vier jaar geleden bedacht de Dennis Muller de tompouce-bol wat een daverend succes bleek te zijn, maar hoe kijkt hij naar de trends van nu en wat doet hij om nieuw, jong publiek aan te trekken?