Zeist

De Bevers gaan het bos niet in vanwege de wolf

Het activiteitenhuis van de Bevers.

ZEIST – De jongste speltak van Scouting Prinses Amalia in Zeist gaat niet langer het bos in op advies van de provincie Utrecht. Teamleider van de Bevers Boris van Schoonhoven, onder de kinderen ook wel bekend als Stanley Stekker verteld over de impact.

Afgelopen week is er een uitspraak gedaan in de rechtszaak tussen de provincie en de Faunabescherming en Animal Rights over wolf GW3237m. Uit de uitspraak bleek dat het dier niet verdoofd, gezenderd of gevangen mag worden. De provincie Utrecht heeft het advies om op de Utrechtse Heuvelrug honden aan de lijn te houden en niet met jonge kinderen het bos in te gaan. Scouting Amalia, gelegen in Kerckebosch ligt in bebost gebied en neemt het advies van de provincie aan. ‘Veiligheid gaat altijd voor’ aldus Boris van Schoonhoven.

Van Schoonhoven verteld in dit audio-interview over zijn functie, de wolf en wat dit alles voor de scouting betekent.

Juno Smit

Juno Smit (2005) is eerstejaars student journalistiek aan de Hogeschool Utrecht. Zij koos voor deze studie omdat ze altijd al nieuwsgierig is geweest en graag nieuwe meningen leert kennen. Haar ambitie is om later te werken in de kunst & culturele journalistiek. Juno heeft in 2020 meegewerkt aan de 4 & 5 mei Overvecht podcast, waarin ouderen uit Utrecht over de Tweede Wereldoorlog vertellen. Juno komt uit Houten.