Zeist

Er komt een knarrenhof aan de Renesselaan

Knarrenhof Eva van Hoogeveenhofje in Leiden

ZEIST- Een nieuw woonproject voor senioren is eindelijk van de grond gekomen. De gemeente Zeist heeft besloten de plannen voor een knarrenhof door te zettenEen goede stap om de woningnood tegen te gaan.

Dit nieuwe woonconcept is een gezamenlijk project bedoeld voor ouderen die langer zelfstandig willen wonen, maar ook de voordelen van een hechte buurtgemeenschap zoeken. Met de bouw van 60 nieuwe woningen zullen er veel ouderen in Zeist hier naartoe kunnen verhuizen. Hierdoor zullen er ook weer nieuwe woningen voor andere generaties vrijkomen.

De doorstroming van deze generatie is erg belangrijk voor de woningnood in Zeist. Ouderen die plaatsmaken voor gezinnen met kinderen is erg belangrijk. ‘In het huis dat zij achterlaten kan weer een gezin met kinderen komen, die ook weer een kleinere woning voor een andere starter achterlaat’, aldus Nel Sangers, directrice Stichting Knarrenhof. Stichting knarrenhof zet zich naast ouderen ook in voor de woningnood die er in Nederland speelt.

Maandag 23 september is er een intentieovereenkomst ondertekend voor de verkoop van het terrein van de gemeentewerf en de realisatie van Knarrenhof Zeist. In 2027 zal de bouw starten, en in 2028 zullen de eerste ouderen kunnen verhuizen.

Ryan Koster in gesprek met Nel Sangers, directrice Stichting Knarrenhof over Knarrenhof Zeist:

Ryan Koster

Ryan Koster (2005) is eerstejaars student journalistiek aan de Hogeschool Utrecht. Hij komt uit Tempel, een klein buurtschap in Reeuwijk. Hij koos voor deze studie omdat hij denkt daar een skill set te kunnen leren die bij hem past en waar hij wat mee kan in de toekomst. Zijn ambitie is om later te werken in de sport of kunst & cultuur journalistiek. Hij is in het afgelopen jaar werkzaam geweest als vrijwilliger bij de lokale omroep BR6.