Zeist

MeanderOmnium start samenwerking met ANWB AutoMaatje

ZEIST – MeanderOmnium is officieel overgestapt op AutoMaatje, de vervoersservice van de ANWB voor minder mobiele mensen. Deze nieuwe samenwerking, die nu een week loopt, levert extra voordelen op zoals een nieuw planningssysteem en trekt meer vrijwilligers aan.

Het is nu al een week van start: het AutoMaatje-initiatief van de ANWB. Door over te gaan op ANWB AutoMaatje komen er, naast nieuwe invalshoeken, ook extra voordelen voor MeanderOmnium bij. Zo is er een nieuw planningssysteem en worden (promotie)producten aangeleverd door de ANWB.

Omdat ANWB AutoMaatje een sociaal project is dat draait op vrijwilligers, wordt er altijd gezocht naar nieuwe vrijwilligers. Coördinator Wilma de Vlaming is daarmee tot nu toe tevreden: ‘Doordat wij de publiciteit hebben opgezocht met AutoMaatje zijn er al 8 nieuwe chauffeurs bijgekomen.’ Zo staat de teller nu op 20 chauffeurs en 388 deelnemers.

Het ANWB AutoMaatje biedt extra mogelijkheden voor minder mobiele mensen en kan het een middel zijn tegen eenzaamheid. Het is namelijk meer dan alleen vervoer. Zo helpt de vrijwillige chauffeur ook met bijvoorbeeld het dragen van tassen of het meelopen naar de supermarkt.

Door uiterlijk 2 werkdagen van tevoren te bellen naar 030 – 691 5000 (bereikbaar maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 12.00 uur), kunnen deelnemers hun AutoMaatje regelen.

Wilt u meer informatie hierover? Bezoek dan www.meanderomnium.nl/automaatje

Verslaggever Hugo Lindner is op bezoek bij MeanderOmnium in Zeist, waar hij Wilma de Vlaming wat vragen stelt.

Robyn Delussu

Robyn Delussu (2005) is eerste jaars student journalistiek aan de Hogeschool Utrecht en komt uit Gouda. Zij koos voor deze studie omdat zij altijd al interesse had in radio maken en schrijven over van alles en nog wat. Haar ambitie is om later te werken in de sport journalistiek of radio.