Tweedehandskleding, de oplossing voor deze dure tijden?

Image: Dress for succes Utrecht

UTRECHT – Tegenwoordig is alles duur, de boodschappen, benzine, gasrekening en natuurlijk die torenhoge energieprijzen. Dan blijft er weinig over voor kleding, terwijl dit juist een belangrijke eerste indruk kan achterlaten. Mocht je nou minder te besteden hebben maar alsnog goed voor de dag willen komen is tweedehandskleding misschien wel een goed idee. In deze reportage spreek ik met Nathalie But, zij is vrijwilliger bij ‘Dress for succes’, een stichting die mensen gratis kleed voor speciale gelegenheden zoals een sollicitatiegesprek. Ook ga ik langs bij Anabelle Noordewier, zij heeft een tweedehandswinkel aan de Willemstraat in Utrecht.

Bekijk de reportage hier beneden:

Lieve Scholtze

Lieve Scholtze is afkomstig uit het noorden van het land. Ze studeert journalistiek aan de Hogeschool Utrecht waar ze is begonnen aan haar loopbaan tot journalist. In haar tot nu toe korte journalistieke carrière heeft ze al meerdere producties gemaakt met betrekking op uiteenlopende thema’s zoals geschiedenis, maatschappij en cybercrime. Rennend door het land met camera en statief op de rug verzamelt ze verhalen die haar raken en interesseren. Human interest verhalen maakt ze dan ook het liefst. Naast de journalistiek is ze werkzaam als marketing assistent bij uitgeverij ‘De Crime Compagnie’ en als productie-assistent bij de TV. Lieve gaat in haar vrije tijd graag op reis om het avontuur ook over de grens op te zoeken, deze reizen legt ze vast met haar camera.