Amersfoort

Eenzaamheid wordt bestreden door dit buurthuis

Gemaakt door: Megan Nuij

Verslaggever Megan Nuij spreekt met Marieke over het belang van Huis Miereveld en hun aankomende activiteiten:

Megan Nuij

Ik ben Megan Nuij, een enthousiast en gedreven journalist. Studerend aan de School van Journalistiek in Utrecht. Geboren in Arnhem (2001), getogen in Huissen en nu woonachtig in Utrecht. In het dagelijks leven ben ik student, doe ik vrijwilligerswerk en vind ik het ontzettend leuk om naar een feestje te gaan. Ik ben ontzettend gepassioneerd over het vak journalistiek en wil dan ook alles uit mijn opleiding halen om een betere journalist te worden. Op dit moment ben ik bezig met het maken van nieuwsitems over Amersfoort en voorheen ben ik vrijwillig verslaggever geweest bij Omroep Lingewaard. Daar heb ik veel geleerd over de basisvaardigheden van de journalistiek en heb ik geleerd om van de kleinste onderwerpen de leukste items te maken. Ik ben altijd nieuwsgierig en geïnteresseerd in heel veel verschillende mensen. Iedereen heeft een verhaal, maar waar zit dat verhaal en waar gaat het over? Dan is aan mij de taak als journalist om dat verhaal te vinden en hier iets moois van te maken. Mijn kwaliteiten liggen vooral bij respectvol zijn, mijn enthousiasme en niet bang zijn. Daarentegen kan ik werken aan mijn kwaliteit van interviewen en de kennis van journalistiek, maar daarvoor zit ik ook op de School van Journalistiek. Je kan mij altijd bereiken via de mail of sociale media en sta open voor alle vragen als je nog meer over mij wilt weten. De komende jaren zal ik veel meer ervaring opdoen binnen de journalistiek en uiteindelijk hoop ik een succesvol journalist te worden. Ik kijk er ontzettend naar uit om veel meer mooie nieuwsitems te maken en interessante mensen te leren kennen.