Hilversum

Olympia revancheert tegen Wasmeer

Intense duellen.

In een meeslepende derby tussen Olympia en Wasmeer, die zich afspeelde op zaterdag 14 oktober, was het Olympia die de overwinning behaalde na een intense strijd op het veld van Olympia. Het publiek werd getrakteerd, ondanks de kou, op een enerverende wedstrijd die uiteindelijk eindigde in een 2-0 overwinning voor Olympia.

Bij het beginnen van de wedstrijd staat Wasmeer op plek tien en Olympia 25’ op plek 1, door fans worden er al aannames gedaan maar de posities in de competities zeggen nog niet alles.

Zo won afgelopen seizoen Wasmeer met 1-2 van Olympia door twee treffers van Mohamed El Hashassi, die deze wedstrijd weer een basisplek wist te veroveren. Iemand om dus op te letten, zo zegt Wasmeer-supporter Thomas Bucki ook het volgende: ‘ik denk dat Mohamed wel gedreven is, vooral tegen z’n vrienden.’

Vanaf het eerste fluitsignaal werd duidelijk dat beide teams vastberaden waren om de overhand te krijgen in deze lokale derby. De spanning en het fanatisme waren voelbaar op het veld, beide teams probeerde kansen te creëren, hoewel dat niet altijd lukte. Wel wist Olympia meer schoten op doel te schieten wat in de dertigste minuut leidde tot twee grote kansen voor Olympia. Even hield Wasmeer nog vol maar in de 44e minuut was het toch raak voor Olympia, zo lukt het Saleh Ali om hem het net in te krijgen. Even daarna klinkt het fluitsignaal en mogen de teams rusten.

Ondanks de voorsprong van Olympia 25’ zakt de moed bij de fans van Wasmeer nog niet weg, zo zegt Semmi Hoogeveen: ’ik denk dat Wasmeer toch beter gaat presteren dan dat ze de eerste helft hebben gedaan, en ik denk dat het een mooie 1-2 wordt’

Het fluitsignaal van de tweede helft klinkt en de teams mogen beide weer hun best doen om de winst te veroveren, toch wordt duidelijk dat Olympia goede kracht in zich heeft. Zo zei Mohamed El Hashassi achteraf: ‘kwaliteit van Olympia is uitzonderlijk, je ziet ook dat ze stijf bovenaan staan en dat ze echt als een team voetballen.’

Maar Wasmeer laat niet zomaar over zich heen lopen en geeft nog wel tegengas, helaas zonder resultaat want in de 88e minuut krijgt Olympia weer een kans die dit keer wel benut wordt. Het lukt Samir Didouch om het tweede doelpunt voor Olympia te maken. Na deze treffer begint de einduitslag al vorm te krijgen en blijft het ook stil bij de fans van Wasmeer, drie minuten later klonkt dan ook het eindsignaal en zo is dit jaar de eerste derby winst voor Olympia.

Spelers van Wasmeer balen maar zien ook de kwaliteiten in van Olympia en gaan er gaan werken aan verbeterpunten binnen het spel. Wasmeer speler El Hashassi zegt: ‘keihard trainen, doorgaan, niet opgeven, ondanks het lastige begin. We hebben eigenlijk alleen maar topwedstrijden gehad, nu gaan we spelen tegen de middenmotors van de competitie, dat zijn punten die je moet pakken.’ Ondanks dus het stroeve begin van Wasmeer biedt de competitie zeker nog kansen voor Wasmeer om het beste te laten zien.

Uiteraard was er ook aanhang van Olympia die zich graag liet horen, Sam Sahalessi interviewde aan hun kant mensen. Beluister dit fragment:

Senne Dijkstra

Hallo, ik ben Senne Dijkstra. Momenteel ben ik 19 jaar oud en studeer ik aan de Hogeschool Utrecht, hiervoor heb ik mijn havo op de middelbare school afgerond. Ik ben geïnteresseerd in onderwerpen over oorlogen en de politiek die daar bij komt kijken. Ik schrijf nu stukken voor svjmedia in Utrecht west waar ik de basis leg voor mijn journalistieke toekomst.