In Beeld & Geluid staat Dutch Media Week op het punt van beginnen. Het doel van dit evenement is om media in de schijnwerpers te zetten. Tijdens dit festival staat het museum volledig in het teken van media waarin verschillende ontwikkelingen en initiatieven binnen de media-industrie aan bod komen. Maandag om negen uur is de opening van Dutch Media Week.
De week wordt dit jaar voor het achtste jaar op rij georganiseerd. Herman Dummer, programmamanager van dit evenement, vertelt waarom het festival plaats vindt: ‘Dutch Media Week wordt georganiseerd om de media-industrie in de spotlight te zetten. Het mediawerkveld is, als onderdeel van de creatieve industrie, een belangrijke werkgever in Nederland.’ Met de komst van de eerste Dutch Media Week werden er doelstellingen gesteld, laat Herman weten: ‘Ik vind de belangrijkste doelstelling dat we met makers en gebruikers stilstaan bij de media.’
Dummer geeft aan dat, sinds de eerste editie, de kijk op media is veranderd door de bevolking. Eén specifieke doelgroep voor het evenement is niet aan te wijzen volgens de programmamanager: ‘Eigenlijk zijn 17 miljoen Nederlanders onze doelgroep. We richten ons op de mediaprofessionals maar ook op talent en onderwijs.’
Luister hieronder naar een interview van Casper Paets met Herman Dummer: