Hilversum

Selecteer Pagina

Dutch Media Week gaat van start

Dutch Media Week gaat van start

In Beeld & Geluid staat Dutch Media Week op het punt van beginnen. Het doel van dit evenement is om media in de schijnwerpers te zetten. Tijdens dit festival staat het museum volledig in het teken van media waarin verschillende ontwikkelingen en initiatieven binnen de media-industrie aan bod komen. Maandag om negen uur is de opening van Dutch Media Week.

De week wordt dit jaar voor het achtste jaar op rij georganiseerd. Herman Dummer, programmamanager van dit evenement, vertelt waarom het festival plaats vindt: ‘Dutch Media Week wordt georganiseerd om de media-industrie in de spotlight te zetten. Het mediawerkveld is, als onderdeel van de creatieve industrie, een belangrijke werkgever in Nederland.’ Met de komst van de eerste Dutch Media Week werden er doelstellingen gesteld, laat Herman weten: ‘Ik vind de belangrijkste doelstelling dat we met makers en gebruikers stilstaan bij de media.’

Dummer geeft aan dat, sinds de eerste editie, de kijk op media is veranderd door de bevolking. Eén specifieke doelgroep voor het evenement is niet aan te wijzen volgens de programmamanager: ‘Eigenlijk zijn 17 miljoen Nederlanders onze doelgroep. We richten ons op de mediaprofessionals maar ook op talent en onderwijs.’

Luister hieronder naar een interview van Casper Paets met Herman Dummer:

Over de auteur

Stef Planje

Mijn naam is Stef Planje, ik ben 20 jaar oud en studeer Journalistiek aan de Hogeschool Utrecht. Afgelopen jaar heb ik de mbo-opleiding Mediaredactie afgerond. Tijdens deze studie heb ik, naast kennis opgedaan in het vakgebied, stage gelopen op onder andere de communicatieafdeling bij de Nederlandse Volleybalbond, wat later is omgezet tot een zomerbaan. Persoonlijk ben ik een liefhebber van sport, muziek en het schrijven van teksten. Met Utrecht-West als hyperlocal kijk ik uit naar de mooie producties die we over deze wijk mogen maken voor SvJ-media.