Hilversum

Eerste editie van Walk & Dance to Fight Cancer Hilversum

Deelnemers van Walk & Dance to Fight Cancer

Walk & Dance to Fight Cancer, een wandelevenement waarbij de deelnemers zich laten sponsoren om geld op te halen voor onderzoek naar kanker, komt dit jaar voor het eerst naar Hilversum. Het evenement vindt plaats op zaterdag 14 oktober en bestaat uit een wandeltocht van 25 of 7,5 kilometer. Langs de route kunnen de aanwezigen op verschillende plekken entertainment verwachten en het evenement sluit af met een Silent Disco bij De Morgenster.

Stichting Fight Cancer, gevestigd in Hilversum, organiseert in samenwerking met vrijwilligers van Hilversummers.nl dit jaar voor het eerst Walk & Dance to Fight Cancer Hilversum. Het evenement vindt plaats in de aanloop van het 600-jarig bestaan van de stad. Projectleider Ankie Jones van Stichting Fight Cancer vertelt: ‘Dit jaar verwachten we ongeveer 200 deelnemers. We hopen dit jaar naamsbekendheid te krijgen, zodat we volgend jaar nog groter kunnen uitpakken.’ Stichting Fight Cancer organiseert al sinds 2014 evenementen om geld op te halen voor kankeronderzoek, zoals zwem- en hardloopevenementen. Vorig jaar vond Walk & Dance to Fight Cancer voor het eerst op andere locaties plaats.

Het geld dat met het event wordt opgehaald gaat voor een deel naar onderzoek over DNA-analyse van jongeren van Professor Edwin Cuppen en voor een gedeelte naar het PowerSoos-programma van Viore, een centrum in Hilversum waar mensen met kanker en hun naasten kunnen samenkomen. Ankie Jones: ‘Per evenement kiezen we ervoor om een deel van de donaties lokaal te besteden. Viore is een begrip in Hilversum en de vrijwilligers van Hilversummers.nl besloten dan ook dat hier een deel van het geld naartoe moet gaan.’

Deelname of sponsoring is mogelijk via de website van Walk & Dance to Fight Cancer Hilversum. Sponsors kunnen een bepaalde deelnemer sponsoren of doneren aan de Vrienden van Walk & Dance Hilversum.

Luister hier naar het audio-interview van Shamayra Orsoy met een van de deelnemers van Walk & Dance to Fight Cancer Hilversum.

Sanne van Velzen

Mijn naam is Sanne van Velzen. Ik ben negentien jaar oud en studente journalistiek aan de Hogeschool Utrecht. Ik maak regionaal nieuws voor Utrecht-West voor de website svjmedia.nl. Mijn voorliefde ligt bij schrijven, maar ik heb ook ervaring met het maken van audio-producties. Mijn interesses liggen op het gebied van maatschappij, cultuur en klimaat, maar voor een goed verhaal ben ik altijd te porren!