Kerstkaarten voor Unicef

Anita Zwiers is al ruim vijventwintig jaar vrijwilliger bij Unicef. Thuis verkoopt ze wenskaarten en geschenken. Ze traint nieuwe vrijwilligers en maakt ze de weg wijs binnen Unicef.

De kerstkaarten zijn bedoeld voor kinderen die het niet goed hebben en zo haalt ze geld op voor het goede doel. “Het zou mooi zijn als Unicef niet meer hoeft te bestaan, maar kijk om je heen. Niet ieder kind wordt geboren met eerlijke kansen zoals wij hier wel hebben, daarom doe ik dit nog na vijfentwintig jaar.” Anita zet zich daarom graag in, want “kinderen kunnen er niks aandoen waar ze geboren worden en zoveel kinderen hebben het slecht, zeker met alle oorlogen nu in de wereld” zegt ze zelf.

Het geld van de kerstkaarten gaat direct naar Unicef, het zijn vaste prijzen vanuit Unicef en met een QR code wordt het bedrag direct overgeschreven naar Unicef. Unicef is een onafhankelijke organisatie van de Verenigde Naties, daarom weet Anita dat het goed terechtkomt. Ze hoopt op nog meer vrijwilligers in de toekomst.

Asaiah Goldstein interviewde Anita Zwiers:

Mijs Wijker

Ik ben Mijs Wijker en ben dit jaar begonnen aan de opleiding journalistiek op de Hogeschool Utrecht. Ik maak nieuws in de regio: Vleuten, Leidsche rijn en de Meern. Ik interesseer me vooral in sociaal culturele onderwerpen.