Nieuwegein & IJsselstein

Pietengym trekt grote opkomst.

Uitnodiging voor de pietengym

Korfbalvereniging Koveni organiseerde op zaterdag 25 november in de gymzaal in ‘t Veerhuis in Nieuwegein een pietengym middag voor kinderen uit de omgeving. Maar liefst 57 kinderen kwamen uit Nieuwegein en omstreken om in de kleine gymzaal pakjes door de korf te gooien. Een oefening voor het echte werk wanneer de pakjes door de schoorsteen zullen moeten.

De korfbalvereniging organiseert vaker zogeheten “giga kangoeroe dagen” waarbij jongeren van scholen uit de buurt worden uitgenodigd om op speelse wijze kennis te maken met verschillende sporten. Normaal gesproken worden deze sportdagen gehouden op het terrein van de vereniging maar de giga kangoeroe pietentraining vindt plaats in de gymzaal van vergadergebouw t’ Veerhuis.

Organisator Nancy Loffeld verteld ons dat ze bij Koveni blij zijn met de opkomst van 57 kinderen.” De pietentraining is echt voor alle kinderen, met name hier uit de buurt” aldus Loffeld. “Voor het eerst sinds jaren organiseert Koveni weer een pietentraining. Het is kinderen op een leuke manier leren kennismaken met sport en spel, en wanneer is dat nou leuker dan bij een pietentraining?”.

tijm Boddé

Tijm Boddé (2004) is een beginnend Journalist woonachtig in Maarssen. Hij is geïnteresseerd in internationaal nieuws, geopolitiek en economisch nieuws. Tijm heeft een achtergrond in mediaproductie gerelateerd aan muziek, podcasts en video essays. Al sinds zijn jeugd is Tijm bezig met het maken van filmpjes en audioverslagen. Ook doet hij al jaren regelmatig onderzoek naar internationale verhoudingen, economie en veiligheidskwesties. Hij is positief ingesteld en vastberaden om zaken waaraan hij begint ook goed af te maken Behalve het nieuws in de gaten houden leest hij graag en kijkt hij graag films. Hij houdt ook van reizen en wil graag de onderbelichte delen van de wereld ontdekken.