Stichtse Vecht

‘Toenemende overlast door verkeersdrukte Sweserengseweg’

Geluidswand Sweserengseweg

Het is al een tijdje een probleem, de verkeersdrukte op de Sweserengseweg. Met de verwachte nieuwbouwwoninglocaties in Maarssen-Dorp zal de verkeersdrukte en het verkeerslawaai alleen maar voerder toenemen. De bewoners rondom deze weg eisen dat er maatregelen worden genomen om dit te voorkomen.

Een van die omwonenden is Loes van Westerdorp, zij ervaart dit probleem al jarenlang. “Ik woon zelf in de buurt en de verkeersdrukte is hier alleen maar toegenomen. Als je er kort op woont, heb je er nu veel meer last van gekregen. Wat je ook heel erg merkt, is dat bij het kruispunt veel ongelukken gebeuren”.

Uit informatie van de gemeente blijkt dat de N230 Zuilense-Ring in 2025 een grote reconstructie zal ondergaan en dat de maximumsnelheid zal worden verlaagd. Een aanpassing aan de op- en afritten zullen zijn van de reconstructie. “Ik denk dat de beste oplossing is om daar ook een rotonde neer te zetten, zodat de auto’s ook minder hard rijden’’, vertelt Loes van Westerdorp.

Eerder in 2014 werd deze problematiek al aan de orde gesteld bij de gemeente. “De gemeente is ermee bezig en de gemeente wil over een paar jaar een betere geluidswand”. Tot nu toe is hier echter helemaal niets van terechtgekomen. “We voelen ons als omwonende gehoord door de gemeente, maar of dat ook daadwerkelijk gaat gebeuren dat moeten we maar eens zien’’, aldus Loes van Westerdorp.

Verslaggever Stef van Sloten sprak naast de Sweserengseweg met Loes van Westendorp. Zij woont in Zandweg & Oosterwaard, een wijk naast de weg waar al langere tijd klachten over zijn. Hij vroeg haar wat voor overlast zij ervaart.

Bron: Loes van Westerdorp
Bron: persvragen@stichtsevecht.nl.

Tom van Wamel

Vertellen en schrijven over sport, dat is vrijwel alles wat ik doe. Ik ben Tom van Wamel (20) en ik woon in Veenendaal. Momenteel studeer ik journalistiek aan de Hogeschool Utrecht. Ik heb ook een voorgaande opleiding gedaan: mbo mediaredactie op het ROC Midden Nederland. Afgelopen drie jaar heb ik ook twee stages gelopen in de sportjournalistiek. De eerste stage was bij Eyecons B.V. en de twee stage was bij SBV Vitesse Arnhem. Daarnaast maak ik content voor de zaalvoetbalvereniging ZVC Veenendaal, dat nu uitkomt op het hoogste niveau van Nederland. Ik schrijf het liefst verslagen over sport. Dit kunnen interviews, verslagen en commentaar geven op wedstrijden zijn. Benieuwd of ik iets voor u kan betekenen? Bel of mail me!