Utrecht Noord

Explainervideo ‘Het Succes van Hercules’

De TOTO KNVB Beker is een voetbalcompetitie voor alle clubs uit het land en tevens de oudste, nog bestaande, voetbalcompetitie van Nederland. Al sinds 1899 wordt deze competitie gespeeld. Ook de niet-betaald voetbalclubs, ook wel amateurclubs genoemd, doen mee aan deze competitie en hopen een keer tegen de topclubs van Nederland te spelen. Dat levert soms mooie momenten op.

Kijk hieronder naar de explainer ‘Het Succes van Hercules’, over hoe een amateurploeg geschiedenis schreef, gemaakt door Vester Schippers en Boris Beelen

Met dank aan USV Hercules, Lukas van Rijswijk en de KNVB.

Boris Beelen

Mijn naam is Boris Beelen, beginnend journalist en student aan de Hogeschool Utrecht. Sinds kleins af aan ben ik al geïnteresseerd in het verhaal achter de mens, wat drijft mensen tot bepaalde keuzes en heeft men daar concrete motieven voor. Naast interesse in de wereld om mij heen, heb ik veel passie voor sport. Met name de voetballerij trekt mijn aandacht en het is een droom van mij om ooit actief te zijn in de sportjournalistiek. Ook vind ik het erg leuk om mijn horizon te verbreden en om meer te leren over onderwerpen waar ik nog maar weinig van af weet. Op dit moment publiceer ik voor SvJ Media, een media platform van de Hogeschool Utrecht. De publicaties gaan over Woerden en omstreken.