Utrecht West

Verhuizing naar Werkspoorkwartier biedt nieuwe kansen voor dB’s Studio.

Na 30 jaar gevestigd te zijn geweest op het CAB-terrein in Utrecht, staat dB’s Studio aan de vooravond van een spannende verandering in haar geschiedenis. Vanwege woningbouw heeft de muzikale club moeten wijken en verhuist ze naar de Vlampijpstraat in het Werkspoorkwartier. Ondanks aanvankelijke zorgen rondom de overstap, biedt de nieuwe locatie in de Vlampijpstraat mogelijkheden.

De situatie:

De gedwongen verhuizing van dB’s Studio vanwege de bouw van een nieuwe woningen op de oude locatie is een aanleiding geweest voor deze ontwikkelingen. Het behouden van dB’s Studio binnen de stad leidde tot een intensieve zoektocht naar een geschikte nieuwe locatie. Ondanks de beperkte tijd en financiële middelen is er een oplossing gevonden, aangevuld met extra enthousiasme.

Paul de Brabander, de eigenaar en oprichter van DB’s Studios, benadrukt dat de bouw op de nieuwe locatie meer tijd vergt dan gehoopt. Hoewel de officiële opening nog even duurt, wordt gestreefd naar een verhuizing op 1 mei. Het nieuwe pand, ondersteund door vrijwilligers, belooft ruimte voor innovatie, samenwerkingen met zelfstandige bedrijven en faciliteiten voor diverse muziekgenres, variërend van pop en rock tot hiphop. Daarnaast is de nieuwe locatie aanzienlijk vergroot.

Verbetering en vertrouwen:

Sander, de projectmanager, heeft een cruciale rol in het bouwproces. Met veel ervaring en een duidelijke visie op verbeteringen, streeft hij naar praktische verbeteringen ten opzichte van de vorige locatie. Ondanks de beperkte middelen en tijdsdruk tijdens de bouw, is zijn hoop gevestigd op een verbeterde geluidskwaliteit in het nieuwe onderkomen. De beoogde oplevering in juli toont het optimisme van het team. ‘We werken met relatief weinig geld en tijd, maar we zijn vastbesloten om iets geweldigs neer te zetten,’ zegt Sander. ‘We hopen op beter geluid dan op de oude plek, en ik geloof dat we dat kunnen bereiken. Ons streven is om in juli klaar te zijn, en ik heb heel veel vertrouwen in de nieuwe locatie.’

De uitgebreide plannen omvatten niet alleen de fysieke verhuizing maar strekken zich uit tot samenwerkingen met lokale gemeenschappen. Paul de Brabander, benadrukt dat zijn doel niet alleen is om de praktische aspecten te verbeteren, maar ook om een gemeenschapsgevoel te creëren. Hij ziet de nieuwe locatie als een kans om niet alleen de geluidskwaliteit te verbeteren, maar ook om een plek te creëren waar muziekliefhebbers, ondernemers en artiesten samenkomen.

Opening in de zomer tijdens 30 jarig jubileum?

In gesprek met verschillende betrokkenen, waaronder de eigenaar en de projectmanager, wordt duidelijk dat de verhuizing naar de Vlampijpstraat in het Werkspoorkwartier niet zonder uitdagingen verloopt. De terughoudendheid rond de verhuizing is omgeslagen in optimisme en nieuwe perspectief voor de toekomst van dB’s Studio. Bovendien viert dB’s Studio dit jaar haar 30-jarige jubileum en hopen ze dat in de zomer op de nieuwe locatie te kunnen vieren.

Sasha Rammelt

Hoi, ik ben Sasha. Ik ben 18 jaar oud en ik kom uit Zutphen. Ik studeer momenteel journalistiek aan de Hogeschool in Utrecht, waar ik het overigens heel erg naar mijn zin heb! Ik vind het leuk om betrokken bij de samenleving te zijn en volg het nieuws daarom ook regelmatig. Een van mijn grote hobby's is lezen en vind ik het leuk creatief bezig zijn, daarom is het dan ook mijn droom om later bij een tijdschrift te werken.