Utrecht West

Grote clubactie bij PVC Voetbalclub

Foto: Myrthe van Woudenberg

Oog in Al – De Grote Clubactie is op 25 september landelijk weer begonnen, en ook PVC – Utrecht, gevestigd in Oog in Al, doet mee. De club neemt al jaren deel aan deze actie en wordt dit jaar opnieuw georganiseerd door Nannie Gieles, de coördinator van de Grote Clubactie. Het organiseren van zo’n project brengt de nodige taken met zich mee.

Om de actie op gang te brengen, is enige voorbereiding vereist, die wordt uitgevoerd door Nannie Gieles, coördinator voor de Grote Clubactie bij PVC. Nannie vertelt: “Alles bij elkaar kost dit ongeveer twee dagen. Het helpt dat ik dit al een paar jaar doe, dus ik weet wat er moet gebeuren, zoals het voorbereiden van teksten voor e-mails en onze sociale media. Het opvragen van de ledenlijst, het bestellen van boekjes en het voorzien van persoonlijke QR-codes en het ophangen van promotiemateriaal behoren allemaal tot de voorbereidingen.”

Ook financieel zijn er zaken waar rekening mee gehouden moet worden, zoals de kosten voor de boekjes en spandoeken. Nannie zegt hierover: “We dragen een kleine bijdrage bij voor de papieren boekjes en voor het spandoek. Dit komt neer op ongeveer € 100. We halen enkele duizenden euro’s op, dus dat verdienen we zeker terug,” aldus Nannie. Dit geld wordt echter niet zomaar uitgegeven, want het wordt gebruikt voor verschillende doeleinden, zoals Nannie uitlegt: “Ten eerste ontvangen de topverkopers en het best verkopende team leuke prijzen, variërend van het bijwonen van een wedstrijd van FC Utrecht tot friet en frisdrank voor het hele team. Het merendeel van het geld wordt echter besteed aan trainingsmateriaal en het organiseren van leuke activiteiten voor de jeugd. In het verleden hebben we leden aangemoedigd om suggesties te doen over hoe we het geld moeten besteden, maar helaas kwam daar niet veel respons op.”

Om deze clubactie dit jaar weer tot een succes te maken, kun je altijd meer informatie verkrijgen of loten kopen via de volgende link: https://lot.clubactie.nl/lot/pvc-voetbal/120775.

Audio door Jack van Deventer

Voor het Audio interview is gesproken met Rozemarijn Greevenbosch.

Myrthe van Woudenberg

Ik ben Myrthe van Woudenberg (2006) en ik ben eerste jaar student aan de school voor journalistiek in Utrecht! Ik ben leer- en nieuwsgierig en wil graag tot op de bodem komen. Ik vind mensen en hoe ze met elkaar leven super interessant maar ben ook altijd in om meer te leren over onderwerpen waar ik wat minder bekend mee ben. Ik hoop nog veel over de wereld en over mezelf te leren!