Utrecht West

Milieudefensie verzamelt mensenmassa voor klimaatcampagne in Utrecht-West

Milieudefensie organiseert op 30 september een grootschalige campagnedag. Zeker 300 deelnemers vanuit het hele land komen samen. Tijdens deze bijeenkomst zullen workshops worden gehouden en gesprekken plaatsvinden over verschillende klimaatonderwerpen. Het evenement vindt plaats aan de Nijverheidsweg.

Deze campagnedag wordt georganiseerd met de blik op 12 november: de klimaatmars in Amsterdam. Duizenden mensen gaan dan massaal de straat op om een ‘ambitieus en rechtvaardig klimaatbeleid’ te eisen. Tijdens deze campagnedag zijn er verschillende workshops en ook zijn er experts aanwezig. “We geven cursussen om gesprekken te voeren over het klimaat, met als doel hier makkelijker met je omgeving een goed gesprek over te kunnen voeren. Zo kan je mensen naast je aansporen hetzelfde te doen. Aldus Jelte Roos, Persvoorlichter Milieudefensie. “Ook zijn er expert aanwezig die vertellen hoe je met klimaatstress om moet gaan. Uit recente onderzoeken blijkt dat 1 op de 5 jongeren stress ervaart als ze hieraan denken”.

Achter deze campagne zit een grote organisatie:  Milieudefensie is een vereniging met leden en donateurs. De organisatie heeft 73.373 leden en 29.406 donateurs, een  totaal van 102.779 mensen. Voor deze campagnedag zijn er circa 30 mensen van milieudefensie aanwezig. “Collega’s die niet in de organisatie zitten, komen alsnog langs. Mijn collega’s en ik vinden het belangrijk om ook op deze dag aanwezig te zijn.”

Josephine Meijaard

Mijn naam is ben Josephine (2004), een nieuwsgierige eerstejaars student aan de School voor Journalistiek. Vorig jaar heb ik in het politieke landschap gewerkt in Zeeland, waar ik tijdens de verkiezingen actief deel uitmaakte van het communicatieteam van de Provincie. Onlangs heb ik mijn opleiding tot content creator op het Grafisch Lyceum met succes afgerond. Deze boeiende opleiding heeft er tot geleid dat ik mezelf wil focussen op de inhoud van content. Mijn passie ligt in het delen van boeiende verhalen en ik hoop een bijdrage te leveren aan de wereld van de journalistiek.