Utrecht West

Selecteer Pagina

‘Nieuwe vraag’ naar kringloopwinkels ook te zien bij Emmaus Lombok

‘Nieuwe vraag’ naar kringloopwinkels ook te zien bij Emmaus Lombok

Kringloopwinkel Emmaus Lombok

Op 22 februari kondigt Milieu Centraal een nieuwe campagne aan: ‘Mijn Stijl iD‘, een onlinetraining die is ontworpen om Nederlandse vrouwen bewust minder kleding te laten kopen. Volgens de voorlichtingsorganisatie kopen voornamelijk vrouwen te vaak en te veel nieuwe kleding. Velen voelen zich wel schuldig maar vinden het moeilijk om hun gedrag aan te passen.

Mede door dit soort campagnes is een nieuwe vraag ontstaan naar tweedehands kleding, dat steeds vaker wordt gezien als dé oplossing voor milieubewuste shoppers. Deze stijgende populariteit van gebruikte kleding is terug te zien in de kringloopwinkels, die zelfs in Utrecht West steeds drukker beginnen te worden. Hoe gaan de kringloopwinkels in Utrecht West eigenlijk om met de groeiende- maar ook veranderende vraag?

Hieronder volgt een interview met Martin Roelofse, de winkelcoördinator van kringloopwinkel Emmaus Lombok, waarin de stijgende en veranderende vraag bij de winkel in Lombok wordt besproken.

Over de auteur

Wessel In den Bosch

Ik ben 18 jaar oud en studeer journalistiek aan de Hogeschool Utrecht. Momenteel werk ik aan producties voor SVJ Utrecht West. In mijn artikelen benader ik graag maatschappelijk relevante onderwerpen op een creatieve en objectieve manier. Door mijn brede interesse richt ik me dan ook graag op veel diverse onderwerpen. Als journalist ben ik bedreven in het snel formuleren van krachtige vragen, waardoor ik vaak word geprezen als een goede interviewer. Mijn doel zal altijd zijn om met betrouwbare en objectieve journalistiek een positieve impact te hebben op de wereld.