Utrecht West

Internationale reanimatiedag, hoe erg leeft het bij T.C. Domstad?

Welgelegen en Den Hommel – Stel: het is een zonnige zaterdagmiddag op tennisclub Domstad, plotseling ligt er een tennisser bewusteloos op het speelveld en ademt hij niet meer. Snel rennen er vrijwilligers naar de bewusteloze tennisser. Er wordt een reanimatie gestart. Gelukkig loopt het goed af met de tennisser.

Op 16 oktober is het internationale reanimatiedag, deze dag is bedoeld om mensen bewust te maken van het belang van reanimatie en eerste hulp bij hartstilstand. Tennisclub Domstad is hier eigenlijk weinig mee bezig. Hoe dat zit, bespreek ik met vereningsmanager Ronald Enthoven.

Tekst en audio: Joost Siebeling

joost Siebeling

Ik ben Joost Siebeling (2004) en ik ben eerstejaars student op de School voor Journalistiek. Ik woon in Eemnes, gelegen dicht bij Hilversum. Ik ben een sociaal en nieuwsgierig persoon. Deze twee eigenschappen zijn erg belangrijk als journalist. Daarom denk ik dat de opleiding Journalistiek perfect bij mij past! Ik wil uiteindelijk op de opleiding ontdekken op welk vakgebied mijn talenten en eigenschappen het best tot hun recht komen. Verder kijk ik erg uit naar de komende vier jaar op de hogeschool!