Woerden

De jaarlijkse kerstbomenverkoop in Woerden gaat weer van start

Begin december kan je weer meedoen aan deze wintertraditie in Woerden. Als je een kerstboom koopt wordt er geld gedoneerd aan Stichting Fietsmaatjes Woerden en de Bibian Mentel Foundation. Zo wil Tafelronde 185 (serviceclub) vijf mensen met een lichamelijke beperking een onvergetelijke week bezorgen.

Hoe komen de doelen tot stand?

Elk jaar wordt er binnen de serviceclub overlegd voor welk doel er geld wordt ingezameld. Als je een idee hebt of een voorkeur pitch je deze voor de groep. ‘’Misschien dat er binnen je familie of vrienden een bepaalde ziekte is voorgekomen, waarbij je het belangrijk vind om voor die ziekte geld in te zamelen’’ zegt Hans van Kats (lid van Tafelronde 185). Dit idee leg je voor aan de groep en zo komt het doel tot stand.

Hoe is dit evenement ontstaan?

De jaarlijkse kerstbomenverkoop ook wel ‘Goededoelenboom’ genoemd is ongeveer tien jaar geleden ontstaan. Het begint allemaal bij een groep mensen die graag een nieuw initiatief willen bedenken. ‘Goededoelenboom’ is hier uiteindelijk uitgekomen. Per jaar worden er rond de 700 bomen verkocht. De Woerdense kerstbomenverkoop is hierbij één van de grootste in de regio.

Fijne sfeer

Het is de bedoeling om mensen een warm gevoel te geven als zij bij de kerstbomenverkoop aankomen vertelt Hans. Mensen welkom heten doen we graag bij dit evenement. Of je nou uit de buurt komt of niet, Tafelronde 185 wil iedereen een fijne sfeer bezorgen. Tijdens kerst wil je mensen bij elkaar brengen. Dit doet ‘Goededoelenboom’ goed.

In het volgende audiobestand kan je het interview beluisteren van Jada Rotsburg en Hans van Kats.

Sarah Kleine

Onderzoekend, nieuwsgierig en enthousiast, dan heb je het over Sarah. Sarah Kleine (2005) is eerstejaars studente aan de Hogeschool van Utrecht HU.nl | Hier komt alles samen | Hogeschool Utrecht. Ze is nu werkzaam op de locatie 'Woerden' en publiceert voor Profiel ‹ Woerden — WordPress (svjmedia.nl) Aanpassen aan de geïnterviewde is mijn superpower. Dit resulteert in de tofste verhalen. Wie weet zet ik jou verhaal in het zonnetje.