Amersfoort

Officiele opening voor Huis Miereveld op burendag

AMERSFOORT- 23 september was het Burendag, een belangrijke dag voor buurthuizen. Helemaal voor Huis Miereveld wiens deuren officieel openen.

Huis Miereveld is een buurthuis die zich bevindt in het zuiden van Amersfoort. Ze proberen door middel van leuke activiteiten zoals aanschuiftafels (waarbij je kookt met mede buurtbewoners) en voorstellingen de buurt dichterbij elkaar te brengen. Als buurtbewoner kan je ook mensen vinden met dezelfde hobby’s en zo kan je een clubje opstarten, zo is er met een groepje van ongeveer 8 mensen een breiclub gevormd aldus Marieke coördinator programmering. Tijdens burendag heeft Miereveld een barbecue gehouden waarbij er met verse groente en zowel vegetarisch als non vegetarisch vlees heerlijk gegeten is. Ook merkt het huis dat mensen uit hun schulp komen en genieten.

Toch is er nog ruimte voor verbetering. Vanwege onder andere digitalisering en steeds minder sociaal georiënteerde samenleving is een buurthuis nog altijd nodig. Vooral in de doelgroep 18 tot 35 heeft Huis Miereveld nog een hoop stappen te maken volgens Marieke coördinator programmering. ‘We proberen met spelletjes en filmavonden de jeugd te bereiken’ aldus Marieke. ‘Maar dat gaat nog niet altijd hoe we willen’

Huis Miereveld wil een plek worden waar de hele buurt elkaar leert kennen, leuke dingen komen doen en talenten leert ontwikkelen. Huis Miereveld is geopend op maandag, donderdag en vrijdag van tien uur tot vier uur ‘s middags en er is voor ieder wat wils, dus kom gezellig langs.

Jelle Betten

Jelle Betten (2002) is een beginnend journalist aan de School voor Journalistiek, wiens ambitie bij de sport ligt.  Woonachtig in Purmerend probeert hij zich meer wegwijs te maken over de wereld. Als sociale jongen kan Jelle met iedereen overweg en probeert hij ook iedereens verhaal te horen.  Hij probeert door middel van data, feiten en persoonlijke meningen het nieuws te brengen naar de mensen toe.  Als een echt sportmens gaat het hem goed af om in een team te werken al kan hij soms wat meer initiatief tonen.